Henry Cowell (1897-1965) Episode 4 of 5: Starting Over
Released from prison on parole, Henry Cowell moves to New York to begin the difficult task of rebuilding his musical career.
Cowell's influence on American music has been immense, spread not only through more than 900 compositions of infinite variety, but through his many lectures, articles and recordings. One of the first advocates for World Music, his breadth of musical and cultural appreciation inspired pupils including John Cage and Lou Harrison. Cowell was tireless in his support of other contemporary composers, notably including Charles Ives and Ruth Crawford Seeger. He founded the New Music Society of California and ran the Pan American Association of Composers for much of their existence as well as founding the quarterly publication New Music.
Cowell's life is as unique as his music. Born in 1897 in Menlo Park, California his childhood was punctuated by periods of extreme poverty, which he alleviated by finding various means to earn money, including working as a cowherd and as a wildflower collector. Largely home schooled, his education was derived from his own natural curiosity. As a consequence Cowell acquired an encyclopaedic knowledge in diverse fields, yet he was unable to spell or do arithmetic with any degree of proficiency. A chance encounter with Stanford University psychologist Lewis Terman led to the recognition of his exceptional mind, and to some funding for a more formalised education, including studying with Charles Seeger at Stanford. Cowell carved out a career as an international concert pianist, presenting his own avant-garde pieces, despite the occasional riot and character assassinating reviews. Cowell's musical activities were interrupted in 1936. Then in his late thirties, Cowell pleaded guilty to a morals charge and spent four years in San Quentin prison. It was due to the efforts of his step-mother Olive and the folk-music scholar Sidney Hawkins Robertson, who later became his wife, that he was released on parole in 1940. Two years later he received a pardon from the California governor, which allowed him to take up a position within the US Office of War Information and later on for Cowell to receive several awards and accolades in respect of his outstanding contribution to music.
The terms of parole required Cowell to have a sponsor. The composer Percy Grainger offered both a roof over his head and a small salary for work as his assistant. Working largely to commission, Cowell's compositions from the 1940s reflect his interest in writing for unusual combinations of instruments and an integration of modernist principles into larger form works, heard here in the Quartet and his Variations for Orchestra. Cowell expert, conductor and pianist Joel Sachs has recorded Hymn and Fuguing Tune No. 6, a piece that's yet to be made available in published form, specially for Composer of the Week, and he joins Donald Macleod once again in discussion.
Rhumba from American Melting Pot, Manhattan Chamber Orchestra Richard Auldon Clark, conductor
Two Woofs Joel Sachs, piano
Hymn & Fuguing Tune No. 6 Joel Sachs, piano
Pulse The New Music Consort
Quartet for flute, oboe, cello and harpsichord, 1st movement Jayn Rosenfeld, flute Marsha Heller, oboe Maria Kitsopoulos, cello Cheryl Seltzer, harpsichord
Variations for Orchestra Polish National Radio Orchestra William Strickland, conductor.
00:00 Henry Cowell Rhumba from American Melting Pot Performer: Manhattan Chamber Orchestra Conductor: Richard Auldon Clark
00:06 Henry Cowell Two Woofs Performer: Joel Sachs
00:12 Henry Cowell Hymn & Fuguing Tune No. 6 Performer: Joel Sachs
00:25 Henry Cowell Pulse Ensemble: New Music Consort
00:32 Henry Cowell Quartet for flute, oboe, cello and harpsichord, 1st movement Performer: Jayn Rosenfeld Performer: Marsha Heller Performer: Maria Kitsopoulos Pe Генри Коуэлл (1897-1965) Эпизод 4 из 5: Начало заново
Освобожденный из тюрьмы условно-досрочно, Генри Коуэлл переезжает в Нью-Йорк, чтобы начать трудную задачу восстановления своей музыкальной карьеры.
Влияние Коуэлла на американскую музыку было огромным, распространяясь не только через более чем 900 композиций бесконечного разнообразия, но и через его многочисленные лекции, статьи и записи. Один из первых защитников мировой музыки, его широта музыкальной и культурной признательности вдохновляла учеников, включая Джона Кейджа и Лу Харрисона. Коуэлл был неутомим в своей поддержке других современных композиторов, в том числе Чарльза Айвза и Рут Кроуфорд Сигер. Он основал Общество Новой Музыки в Калифорнии и руководил Панамериканской ассоциацией композиторов большую часть их существования, а также основал ежеквартальное издание «Новая музыка».
Жизнь Кауэлла так же уникальна, как и его музыка. Родившийся в 1897 году в Менло-Парке, штат Калифорния, его детство было прервано периодами крайней нищеты, которые он облегчил, найдя различные способы заработать деньги, в том числе работать пастухом и сборщиком диких цветов. В основном домашнее образование, его образование было получено из его собственного естественного любопытства. Как следствие, Коуэлл приобрел энциклопедические знания в различных областях, но он не мог писать или делать арифметику с какой-либо степенью мастерства. Случайная встреча с психологом Стэнфордского университета Льюисом Терманом привела к признанию его исключительного ума и некоторому финансированию для более формализованного образования, включая обучение с Чарльзом Сигером в Стэнфорде. Коуэлл сделал карьеру в качестве международного концертного пианиста, представляя свои собственные авангардные пьесы, несмотря на случайные бунты и убийственные отзывы персонажей. Музыкальная деятельность Коуэлла была прервана в 1936 году. Затем, в конце тридцатых годов, Кауэлл признал себя виновным в моральном обвинении и провел четыре года в тюрьме Сан-Квентин. Именно благодаря усилиям его мачехи Олив и ученого народной музыки Сидни Хокинса Робертсона, который впоследствии стал его женой, он был освобожден условно-досрочно в 1940 году. Два года спустя он получил помилование от губернатора Калифорнии, который позволил ему занять должность в Управлении военной информации США, а позже - в Кауэлле, чтобы получить несколько наград и наград за выдающийся вклад в музыку.
Условия условного освобождения требовали, чтобы у Коуэлла был спонсор. Композитор Перси Грейнджер предложил и крышу над головой, и небольшую зарплату за работу в качестве помощника. Работая в основном над заказом, сочинения Коуэлла 1940-х годов отражают его интерес к написанию необычных комбинаций инструментов и интеграции модернистских принципов в более крупные произведения, которые можно услышать в «Квартете» и его «Вариациях для оркестра». Эксперт Коуэлла, дирижер и пианист Джоэл Сакс записали «Гимн и мелодию № 6», пьесу, которую еще предстоит опубликовать в опубликованной форме, специально для «Композитора недели», и он снова присоединяется к Дональду Маклеоду в дискуссии.
Румба из американского плавильного котла, Манхэттенский Камерный Оркестр Ричард Олдон Кларк, дирижер
Два Глаза Джоэл Сакс, фортепиано
Гимн и фуинг мелодия № 6 Джоэл Сакс, фортепиано
Пульс Новый Музыкальный Консорт
Квартет для флейты, гобоя, виолончели и клавесина, 1-я часть Джейн Розенфельд, флейта Марша Хеллер, гобой Мария Кицопулос, виолончель Шерил Зельцер, клавесин
Вариации для оркестра Польский Национальный Радио Оркестр Уильям Стрикленд, дирижер.
00:00 Генри Коуэлл Румба из американского плавильного котла Исполнитель: Манхэттенский камерный оркестр Дирижер Ричард Олдон Кларк
00:06 Генри Коуэлл Два Глаза Исполнитель: Джоэл Сакс
00:12 Генри Коуэлл Гимн и фуинг мелодия № 6 Исполнитель: Джоэл Сакс
00:25 Генри Коуэлл Пульс Ансамбль: New Music Consort
00:32 Генри Коуэлл Квартет для флейты, гобоя, виолончели и клавесина, 1-я часть Исполнитель: Джейн Розенфельд Исполнитель: Марша Хеллер Исполнитель: Мария Кицопулос Пе Смотрите также: | |