Here is "The Baltimore Todolo" written about 1909 by Eubie Blake. Until
recently, I had thought this piece was named "The Baltimore-Toledo" thinking
it was named after some railroad. It is actually named after an obscure
dance called a TODOLO. Blake was a very creative composer. His compositions
demonstrate a unique style not shared with other ragtime composers of his era.
In this music you will hear the "rolling" or "walking" bass line which
evolved 20 years later into the popular "boogie woogie" piano style.
I must admit that I was not initially impressed with Eubie Blake's music.
I first heard it played by the composer on Columbia's recording,
"The Eighty-Six Years of Eubie Blake", recorded when he was 86 years old and
in my opinion, way past his prime. Age had taken it's toll on his technique
and the performance was very muddled and inconsistent. Hearing recent
performances by contemporary pianists has rekindled my interest in Eubie
Blake's music. This MIDI sequence is based on Scott Kirby's swinging
interpretation of the piece. I hope you enjoy it! I think Eubie would if
he were alive today.
=========================================================================
ABOUT THE PERFORMER:
My name is John Roache. I am an amateur ragtime enthusiast living
in Torrance California. I have been playing piano and keyboards for
almost 50 years. I began creating ragtime computer music in the mid-
'80s on the Commodore-64 using the SIDPLAYER music composition
program. In 1994, I discovered the power of MIDI and have been
sequencing ragtime, stride and swing music since then.
Вот «Балтимор Тодоло», написанный около 1909 года Эуби Блейк. До того как
недавно я подумал, что это произведение было названо «Балтимор-Толедо».
он был назван в честь какой-то железной дороги. На самом деле он назван в честь малоизвестного
танец называется TODOLO. Блейк был очень творческим композитором. Его сочинения
демонстрируют уникальный стиль, не свойственный другим композиторам рэгтайма его эпохи.
В этой музыке вы услышите "катящуюся" или "идущую" басовую партию, которая
20 лет спустя превратился в популярный фортепианный стиль "буги-вуги".
Должен признаться, что музыка Юби Блейк меня изначально не впечатлила.
Я впервые услышал, как композитор играет на записи Columbia,
"Восемьдесят шесть лет Юби Блейка", записанная, когда ему было 86 лет и
на мой взгляд, это уже давно прошло. Возраст сказался на его технике
и представление было очень запутанным и непоследовательным. Слушание недавних
выступления современных пианистов возродили мой интерес к Эуби.
Музыка Блейка. Эта MIDI-последовательность основана на свинге Скотта Кирби.
интерпретация произведения. Я надеюсь, вам понравится это! Я думаю, что Эуби будет, если
он был жив сегодня.
================================================== =======================
ОБ ИСПОЛНИТЕЛЕ:
Меня зовут Джон Роуч. Я любитель регтайма, живущий
в Торрансе, Калифорния. Я играл на пианино и клавишных в течение
почти 50 лет. Я начал создавать компьютерную музыку в стиле рэгтайм в середине
80-е на Commodore-64 с использованием музыкальной композиции SIDPLAYER
программа. В 1994 году я открыл для себя возможности MIDI и
с тех пор секвенсирует музыку рэгтайм, шаг и свинг.