12 АПРЕЛЯ 2015. ОБЩЕЕ СЛУЖЕНИЕ ЦЕРКВИ ПАСХА. Сегодня я хочу продолжать говорить о прекрасном весеннем празднике – Пасхе. Этот праздник учредил Сам Бог и делая это, Он что-то имел ввиду, Он дал нам Своё послание и встречая Пасху нам нужно рассуждать – что же Господь говорит к нам через этот праздник. В Новом Завете мы не видим ничего об этом, кроме слов Ап. Павла: Пасха наша, Христос, заклан за нас. 1 Кор. 5:7. Но в ветхом завете Сам Бог подробно излагает смысл Пасхи: Это Праздник избавления от губителя, праздник Божьей защиты и одновременно это Праздник исхода, говоря современным языком - праздник старта в новую жизнь. Думаю, что все, читающие Новый Завет обращают внимание на учение о Новом Творении, кратко выраженное тем же Ап. Палом: Итак, кто во Христе, тот новая тварь; древнее прошло, теперь все новое. 2 Кор. 5:17. Апостол говорит здесь о духовной реальности, но мы можем себя так не чувствовать, мы можем снова и снова обнаруживать в самих себе «древнее», и нам бывает трудно понять, о чём же говорит нам Апостол. Но то, что мы видим и обнаруживаем это «древнее» свидетельствует и обращает наше внимание на то, что в нас ещё не все обожено, еще не все находится «во Христе» и это значит, что из этого «древнего» нам нужно выйти, нам предстоит совершить свой исход! И Пасха ставит перед нами вопрос готовности, снова Бог напоминает нам, что обстоятельства, в которых мы находимся являются «переменной», а Его Слово – постоянной! Когда Господь заповедал Евреям есть Пасху в роды родов, то Он объяснил почему: «Что бы знали дети ваши»! Дети, потомки, не были в этом состоянии рабов, убегающих от жестокого фараона, но Бог желал, чтобы и они «примерили» на себя это состояние готовности к исходу: Ешьте же его так: пусть будут чресла ваши препоясаны, обувь ваша на ногах ваших и посохи ваши в руках ваших, и ешьте его с поспешностью: это - Пасха Господня. Исх. 12:11. Пасха – это не праздник комфорта и расслабления, нет, это проверка готовности встать и уйти с насиженного места, двинуться в неизвестность по приказу от Бога. Мы так же знаем, что Бог запретил в Пасху есть квасное. Пасхальный хлеб был бездрожжевой и в этом так же есть послание для нас. Тесту с дрожжами нужно время подняться, но Бог через это говорит нам, что после Его повеления у нас нет времени на раскачку, нет времени «переквашиваться», о чем свидетельствует и Христос: Смотрите же за собою, чтобы сердца ваши не отягчались объядением и пьянством и заботами житейскими, и чтобы день тот не постиг вас внезапно, ибо он, как сеть, найдет на всех живущих по всему лицу земному; Лук. 21:34-35. Мы можем видеть из этого, что Пасха – это проверка нашей готовности к исходу и если Евреи вспоминают бывший исход, то мы с вами призваны размышлять об исходе грядущем! Правда в том, что мы коснеем, «пускаем корни», привыкаем к существующему порядку вещей и это становится сетью для нас в момент, когда по независящим от нас причинам мы вдруг теряем «точку опоры». Поэтому давая устав Пасхи Бог желал и желает, чтобы мы размышляли над тем, что является нашей точкой опоры! Это же повеление мы можем прочесть и в апостольском наставлении: Испытывайте самих себя, в вере ли вы; самих себя исследывайте. Или вы не знаете самих себя, что Иисус Христос в вас? Разве только вы не то, чем должны быть. 2 Кор. 13:5. Хочу снова вернуться к словам того же Апостола: Итак, кто во Христе, тот новая тварь; древнее прошло, теперь все новое. 2 Кор. 5:17. Когда Бог говорит об изменениях, то Он имеет ввиду не только изменения того, что нам в самих себе не нравится, нет, Он говорит и об изменении того, что нам может очень даже нравится в самих себе! Его преображение радикально, Он не оставляет в нас ничего от того «древнего», но мы этого не вмещаем и думаем, что сами можем определять степень и глубину этого преображения. Мы думаем об улучшении прежней версии нас, но Бог говорит, что эта прежняя версия годна только для одного – для переплавки! Ты испытал нас, Боже, переплавил нас, как переплавляют серебро. Ты ввел нас в сеть, положил оковы на чресла наши, посадил человека на главу нашу. Мы вошли в огонь и в воду, и Ты вывел нас на свободу. Пс. 65:10-12. Это описание исхода Псалмопевцем и другого исхода не бывает, исход - это как выскочить голым из горящего дома, это разрыв со всем – и с тем, что нам ненавистно и с тем, что нам дорого! Когда мы читаем ветхозаветную историю исхода то можем видеть, что Бог не сразу вывел Евреев, но Он создал такую накалённую ситуацию, что Евреям не было никаких вариантов остаться в Египте и при этом остаться в живых! Думаю, что Бог сделал это потому, что иначе они не смогли бы подняться, бросить все и двинуться в путь. Сегодня, в этот праздник Пасхи, когда мы смотрим на самих себя в этом отношении, я хочу спросить нас: Готовы ли мы бросить все именно так, как сказал Господь: Так всякий из вас, кто не отрешится от всего, что имеет, не может быть Моим учеником. Лук. 14:33. Правда о нас заключается в том, что очень во многом мы похожи на собаку Павлова, у которой при включении лампочки начинала течь слюна. Может э?6? Today I want to continue to talk about the beautiful spring holiday - Easter. This holiday established God himself and doing it, he meant something, he gave us his message and meeting Easter we need to reason - what the Lord speaks to us through this holiday. In the New Testament we do not see anything about it, except the words of the AP. Paul: Our Easter, Christ, crushed for us. 1 Cor. 5: 7. But in the Old Testament, God himself sets out in detail the meaning of Easter: this is a holiday of getting rid of the destroyer, the feast of God's defense and at the same time this is a feast of the exodus, speaking in modern language - a start holiday in a new life. I think that all reading the New Testament pay attention to the doctrine of new creation, briefly pronounced the same AP. Palom: So, who in Christ, that new creature; The oldest passed, now all new. 2 Cor. 5:17. The apostle says here about spiritual reality, but we can not feel like that, we can again and again detect the "ancient" yourself, and it is difficult for us to understand what the apostle tells us. But what we see and detect this "ancient" testifies and draws our attention to the fact that we are not yet obedient, not everything is "in Christ" and that means that we need to go out of this "ancient" We have to make your outcome! And Easter sets the question of readiness, again God reminds us that the circumstances in which we are "variable", and his word is constant! When the Lord commanded the Jews to eat Easter to childbirth, he explained why: "What would your children know"! Children, descendants, were not in this state of slaves running away from the cruel pharaoh, but God wished, so that they "tried out" this state of readiness for the outcome: Eat it like this: let your pretty pregnant, your shoes will be your legs And your squals are in your hands, and eat it with hasty: it is Easter of the Lord. Exchange 12:11. Easter is not a holiday of comfort and relaxation, no, it is a check of readiness to get up and leave with a spaced place, move to the unknown on orders from God. We also know that God forbade in Easter there is a boom. Easter bread was restlessly and there is also a message for us. The dough with yeast needs time to rise, but God through it tells us that after His commandments we do not have time to the star, there is no time to "relax", as evidenced by Christ: Look at your own, so that your hearts are not aggravated by cheating and drunkenness and concerns of everyday life, and that the day is not comprehended by you suddenly, for he, as a network, will find on all the world living around the face; Bow. 21: 34-35. We can see from this that Easter is to check our readiness for the outcome and if the Jews remember the former outcome, then we are called to reflect on the outcome of the coming! True, in the fact that we are kone, "let the roots", we get used to the existing order of things and it becomes the network for us at the moment when the reasons will suddenly lose the "Power Point" from us. Therefore, giving the charter of Easter God wished and wishes us to reflect on what is our point of support! This is the same we can read in the Apostolic Guide: Test yourself if you are faithful; Explore ourselves. Or you do not know yourself that Jesus Christ is in you? Unless you do something. 2 Cor. 13: 5. I want to return to the words of the same apostle: So, who is in Christ, that new creature; The oldest passed, now all new. 2 Cor. 5:17. When God speaks about changes, he means not only the changes that we don't like to yourself, no, he says and about changing what we can even like it in yourself! Its transformation radically, he does not leave anything in us from that "ancient", but we do not contain it and think that we can determine the degree and depth of this transformation. We think about improving the former version of us, but God says that this former version is suitable only for one - for mirroring! You experienced us, God, remembered us how to interpret silver. You have introduced us to the network, put our shackles for Cressel, planted a person to our chapter. We entered the fire and into the water, and you brought us to freedom. PS. 65: 10-12. This description of the outcome of the Psalmist and another outcome is not, the outcome is how to jump out naked from the burning house, this is a break with everything - and with what we hate and with what is expensive to us! When we read the Old Testament Fatching Story, we can see that God did not immediately bring the Jews, but he created such an overtook situation that the Jews had no options to stay in Egypt and to stay alive! I think that God did it because otherwise they could not climb, throw everything and move in the way. Today, in this holiday Easter, when we look at ourselves in this regard, I want to ask us: Whether we are ready to quit everything as the Lord said: So every one of you who will not dismiss everything that has Be my student. Bow. 14:33. The truth about us is that we are very much like a Pavlov dog, which, when turned on, the bulb began to flow saliva. Maybe eh? 6? Смотрите также: | |