13 НЯБРЯ 2016 СЛУЖЕНИЕ ЦЕРКВИ. О СВЯТЫНЕ Сегодня я хочу говорить о том, что Писание называет Святыней. Вот для чего Бог учредил её, в чём смысл её по Его замыслу: освяти их, и будет святыня великая: все, прикасающееся к ним, освятится; Исх. 30:29. Но действует ли это правило, этот духовный принцип в Новом Завете? Если Ап. Павел говорит нам от Бога, то конечно да! Неверующий муж освящается женою верующею, и жена неверующая освящается мужем верующим. Иначе дети ваши были бы нечисты, а теперь святы. 1 Кор. 7:14. И ещё: Всякое творение Божие хорошо, и ничто не предосудительно, если принимается с благодарением, потому что освящается словом Божиим и молитвою. 1 Тим. 4:4-5. Мы видим, что и сам верующий человек называется святыней: Если кто разорит храм Божий, того покарает Бог: ибо храм Божий свят; а этот храм - вы. 1 Кор. 3:17. Так же и Божье слово, сказанное в молитве с верой называется святыней и имеет силу освящать всё то, что мы так или иначе потребляем живя на этой земле. И наша задача, наше предназначение как Божьих посланников и состоит в том, чтобы освящать всё вокруг себя, будучи самим освящаемыми от Господа. Господа Бога святите в сердцах ваших; 1 Пет. 3:15. И если это Божий замысел и Его дело, в которое Он принимает нас как соработников, то конечно враг занят другим, он пытается осквернять, это его план, его цель, как мы читаем об Антихристе: Да не обольстит вас никто никак: ибо день тот не придет, доколе не придет прежде отступление и не откроется человек греха, сын погибели, противящийся и превозносящийся выше всего, называемого Богом или святынею, так что в храме Божием сядет он, как Бог, выдавая себя за Бога. 2 Фес. 2:4-5. Уничтожить святыню, осквернить её – это план и задача сатаны с самого начала. Первой святыней было древо познания и именно из-за того, что первые люди не поняли, не приняли это как святыню и произошло то, что мы называем грехопадением. И мы видим, как даже сейчас в нашем народе говорят про людей, потерявших совесть и совершающих гнусные вещи, что для них «нет ничего святого». Мы даже на уровне нашей совести разумеем, что есть святыня, то, что отделено, что неприкасаемо и независимо от того, как мы себя чувствуем, мы не можем отобрать, например, кусок хлеба у собственного ребёнка, даже если сильно голодны. Достаточно ли мы с вами освящены? Конечно нет, это процесс всегда продолжается, всегда идёт в каком-то направлении, как Господь говорит в Откровении: Неправедный пусть еще делает неправду; нечистый пусть еще сквернится; праведный да творит правду еще, и святый да освящается еще. Се, гряду скоро, и возмездие Мое со Мною, чтобы воздать каждому по делам его. Откр. 22:11-12. Мы сегодня в этом месте занимаемся этим самым – мы освящаемся Божьим словом, рассматривая свою жизнь в свете этого слова. Мы живём в грешном мире и соприкасаемся с разными греховными чувствованиями и устремлениями которые конечно пытаются нас «увлечь». И если где-то и в чём-то мы «увлеклись», то здесь в свете Божьего слова мы можем это осознать и покаяться и таким образом происходит наше освящение. Но что бы это «работало» необходимо признавать святыней то, что Бог назвал святыней. Например, мы читаем: Брак у всех да будет честен и ложе непорочно; блудников же и прелюбодеев судит Бог. Евр. 13:4. Святыня ли это? Я думаю однозначно – да! И как я могу узнать, что ещё Бог называет святыней? Чтобы я в этом разобрался Господь дал мне свои заповеди, определяющие то, что Он считает святыней. Чужая жизнь и даже чужая собственность – это святыня, она неприкасаема, чужая жена (или чужой муж) – тем более, говорить правду – это святыня, поэтому у меня нет права лгать. Время, отделяемое для Господа – это святыня, поэтому нет такой «важной» работы, которая может быть важнее этого. Если поразмыслить, то можно заметить, что Бог «вводит» понятие святыни там, где нам может захотеться как-то оправдывать свои действия какой-то «необходимостью», Он как будто заранее говорит нам: Здесь, в этой сере жизни цель никогда не будет оправдывать средства, и что бы вы не мучились в сомнениях Я ввожу понятие «святыня», которое вам нужно научиться чтить. Как только мы отходим от этого, как только начинаем думать: А почему этого мне нельзя? Мы сразу же оказываемся у того дерева познания, которое «хорошо для пищи и приятно для глаз» и наша греховность толкает нас делать то, за что потом придётся каяться. Единственное, что мы можем этому противопоставить – это развивать в себе духовный иммунитет, принимая верой, что то, что Бог назвал святыней ей и является. Например, Бог говорит, что девственность это святыня, а этот мир кричит, что нужно сначала попробовать друг друга на «совместимость», и потом вступать в брак (или продолжать сожительствовать). И это вопрос веры каждого молодого человека, но если мы верим в Бога, дающего нам мужей и жен, то неужели Он даст нам «несовместимых» супругов? Ещё раз скажу, что на само понятие святыни идёт постоянная атака! И порой мы даже не замечаем как «отменяем» сами себе то, что Бог дал нам как святыню, но слава Ему за то, что Он ? Today I want to say that the Scripture calls the shrine. That's why God has established it, what's the point of his idea: to consecrate them, and there will be a great shrine: everything that touches them will heat; Exchange 30:29. But does this rule act this spiritual principle in the New Testament? If you Paul tells us from God, then of course yes! An unbelieving husband is sanctified by his wife, and the wife unbelieving is sanctified by her husband believers. Otherwise, your children would be uncleans, and now holy. 1 Cor. 7:14. And yet: any creation of God is good, and nothing is reprehensible if it is accepted with thanksgiving, because he is consecrated by the Word of God and Prayer. 1 Tim. 4: 4-5. We see that the believer itself is called a shrine: if anyone will break the temple of God, God shines: For the temple of God is holy; And this temple - you. 1 Cor. 3:17. Also, God's Word said in prayer with faith is called a shrine and has the power to sanctify everything that we can consume anyway in this earth. And our task, our destination as God's Messengers and is to sanctify everything around himself, being consecrated by the Lord himself. Lord God hire in your hearts; 1 Pet. 3:15. And if this is God's plan and his case, in which he takes us as coarse works, then of course the enemy is busy with others, he is trying to defile, this is his plan, his goal, as we read about Antichrist: No one will sends you anyway: for the day that It will not come, the report will not come first a retreat and the man of sin will not open, the son of death, opposed and exhausting above all, called God or Shrine, so he will sit in the temple of God, as God, giving himself for God. 2 Fez. 2: 4-5. Destroy the shrine, to desecrate it is the plan and task of Satan from the very beginning. The first shrine was a tree of knowledge and precisely because the first people did not understand, did not accept it as a shrine and there was what we call the sin. And we see how even now in our people they speak about people who have lost their conscience and make gnut things that they have nothing holy for them. " We even at our conscience to understand that there is a shrine, what is separated that it is not enough and no matter how we feel, we cannot take, for example, a piece of bread from your own child, even if hungry is very hungry. Are we sanctified with you enough? Of course not, this process always continues, always goes in some direction, as the Lord speaks in Revelation: the wrongful let it still makes sure; unclean let it still be abruptly; Righteous yes, the truth is still, and the holy is still consecrated. CE, the ridge soon, and his retribution with me to pay everyone for his affairs. Open 22: 11-12. Today we do this in this place - we are sanctified by God's Word, considering our lives in the light of this word. We live in a sinful world and in contact with different sinful feelings and aspirations that are certainly trying to "passibly". And if somewhere and something we are "carried away", here in the light of God's words we can realize this and repent and thus our sanctification occurs. But what would "work" need to recognize the shrine that God called the shrine. For example, we read: marriage from everyone will be honest and the box is immiscible; The harlons and adulterer judges God. Heb. 13: 4. Is it a shrine? I think definitely - yes! And how can I find out what else God calls the shrine? So that I figured out the Lord gave me my commandments, defining what he believes the shrine. Alien Life and even someone else's property is a shrine, she is untouchable, someone else's wife (or someone else's husband) - Especially, telling the truth is a shrine, so I have no right to lie. The time separated for the Lord is a shrine, so there is no such "important" work that can be more important than that. If you think about it, then you can see that God "introduces" the concept of shrines where we can somehow justify your actions by some "necessity", it seems to tell us in advance: here, in this sulfur life the goal will never be Justify the means, and whatever you suffer in doubt I introduce the concept of "shrine" that you need to learn to honor. As soon as we leave it, as soon as we start thinking: why can I not? We immediately find ourselves at the tree of knowledge, which is "good for food and nice for the eyes" and our sinful pushes us to do what they will have to repent. The only thing we can oppose this is to develop spiritual immunity in themselves, taking faith that the fact that God called the shrine to her and is. For example, God says that the virginity is a shrine, and this world screams that you must first try each other to "compatibility", and then marry (or continue to cohabit). And this is a question of the faith of every young man, but if we believe in God, who gives us husbands and wives, would he really give us "incompatible" spouses? Once again, I will say that the concept of shrine is the permanent attack! And sometimes we do not even notice how "canceling" the fact that God gave us a shrine, but glory to him for what he? Смотрите также: | |