11 ОКТЯБРЯ 2015. СЛУЖЕНИЕ ЦЕРКВИ. ХРАНЕНИЕ ВЕРЫ Сегодня я хочу говорить о вере, которая живет в наших сердцах и о которой мы призваны заботиться, как говорит в конце своей жизни Ап. Павел: Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру сохранил; 2 Тим. 4:7. В прошлое воскресенье мы говорили о бренности, т.е. временности, ненадежности нашей земной жизни, рассуждали о том, как нам полезно помнить о том, что нам предстоит предстать пред Богом, покинув это тело. Всё это мы принимаем на веру, если мы теряем веру, то теряем и страх Божий и всякое здравое представление о вечной судьбе своей души, Писание прямо говорит, что без этого, без веры в вечную судьбу души, человек уподобляется животному: Когда кипело сердце мое, и терзалась внутренность моя, тогда я был невежда и не разумел; как скот был я пред Тобою. Пс. 72:21-22. Псалмопевец говорит о самом себе как о рассуждающем без веры, как о мыслящем только в земной плоскости. Но мы уже просвещены познанием Подвига Христова и конечно Он претерпел не ради наших земных благ, а ради того, чтобы наши души были спасены. И эта вера делает нас христианами, она является спасительной, и в эту веру нам всем нужно сохранять до того момента, пока не придет наш час предстать пред Бога! И эта вера подвергается проверкам, испытаниям, мы оказываемся пред выбором – синица в руке (т.е. сейчас некие земные блага или удовольствия) или журавль в небе (т.е. ради спасения души лишить себя чего-то, что нам хочется, но Бог почитает это грехом и запрещает в Слове Своём или совершить то, чего нам не хочется, но является Его повелением). Выбирая Небесное мы сохраняем и приумножаем веру, предпочитая Земное мы её расточаем и в конечном итоге можем потерять, говоря Библейским языком «потерпеть кораблекрушение в вере». Конечно у всех, кто достаточно давно в церкви, есть опыт и правильного выбора, когда мы приносили жертвы, угодные Богу и неправильного, когда шли на поводу у нашей плоти и делали то, в чём потом раскаивались. Вот, что я хотел бы поставить перед нами как вопрос – является ли сегодня для нас вера предметом нашей заботы или мы к ней относимся как к чему-то само-собой разумеющемуся? Да, мы верим во Христа, иначе нас бы здесь не было, но насколько тверда наша вера? Как далеко мы готовы пойти, какую цену готовы платить за своё христианство? Эти вопросы можно лучше понять, если сравнить нашу веру с физическим здоровьем. Пока мы не испытываем нагрузок нам может казаться, что мы совершенно здоровы и полны сил. Но когда мы пошли в поход, то после нескольких километров по пересечённой местности с тяжелым рюкзаком за плечами мы уже не ощущаем себя такими крепкими и здоровыми! Разница только в том, что в поход мы идем добровольно, а испытания веры приходят к нам тогда, когда мы их не ожидаем. Поэтому Ап. Павел и пишет нам: Испытывайте самих себя, в вере ли вы; самих себя исследывайте. Или вы не знаете самих себя, что Иисус Христос в вас? Разве только вы не то, чем должны быть. 2 Кор. 13:5. Если человек знает, что весной ему предстоит поход, то он не станет всю зиму «лежать на печи», нет, он будет готовиться, будет тренировать своё тело, чтобы в походе дойти до нужного места, а не упасть от усталости посреди дороги! Насколько же мы, христиане, бываем беспечны, если начинаем полагать, что наша вера не подвергнется проверке! Писание прямо говорит нам обратное: Ибо никто не может положить другого основания, кроме положенного, которое есть Иисус Христос. Строит ли кто на этом основании из золота, серебра, драгоценных камней, дерева, сена, соломы, каждого дело обнаружится; ибо день покажет, потому что в огне открывается, и огонь испытает дело каждого, каково оно есть. У кого дело, которое он строил, устоит, тот получит награду. А у кого дело сгорит, тот потерпит урон; впрочем сам спасется, но так, как бы из огня. 1 Кор. 3:11-15. Павел описывает здесь качество нашей веры используя разные природные материалы и ему вторит Ап. Петр: О сем радуйтесь, поскорбев теперь немного, если нужно, от различных искушений, дабы испытанная вера ваша оказалась драгоценнее гибнущего, хотя и огнем испытываемого золота, к похвале и чести и славе в явление Иисуса Христа. 1 Пет. 1:6-7. Согласитесь, мы нечасто задаёмся вопросом: какой является моя вера? Соломенная она, деревянная, каменная, серебряная или золотая? Но лучше размышлять об этом, и если вера деревянная, то молиться, что бы она стала каменной, если каменная, то молиться, что бы стала серебряной! Библия говорит, что Господь ведет нас «от веры в веру» (Рим. 1:17). Он взращивает нас в вере, потому, что верой мы преодолеваем все преграды на пути спасения души. Но я снова ставлю это как вопрос: А мы сами - имеем стремление переходить от одного уровня веры к другому? Является ли для нас вера предметом размышлений, исследования и заботы? Храним ли мы её или бездумно расточаем? Хотя бы замечаем ли, когда поступаем по вере, а когда действуем вопреки ей? В церкви всегда кто-то верит за нас и по чье-то вере мы приходим к Богу. Но также всегда наступает момент, когда у нас должна «прорез? Today I want to talk about the faith that lives in our hearts and about which we are called to take care, as the up at the end of your life. Paul: I was a feat of good, I was pregnant, the course committed, I retained faith; 2 Tim. 4: 7. Last Sunday, we talked about glority, i.e. The temporary, unreliability of our earthly life, reasoned how it was useful to remember that we had to appear before God, leaving this body. All this we take on faith, if we lose faith, then we lose both fear of God and every common idea of the eternal fate of your soul, Scripture directly says that without it, without faith in the eternal fate of the soul, man is likened to animal: when the heart was boiling And my inside tormented, then I was ignorant and not intended; As the cattle I was before you. PS. 72: 21-22. The psalmist says about himself as an arguing without faith, as a thinking only in the earth's plane. But we are already enlightened by the knowledge of the feat of Christ and of course he has undergone not for the sake of our earthly goods, but in order for our souls to be saved. And this faith makes us Christians, she is a saving one, and in this faith we all need to keep until our hour will appear before God! And this faith is subject to checks, tests, we turn out to be a choice - the tit in hand (i.e., now there are some earthly goods or pleasures) or crane in the sky (that is, for the sake of salvation of the soul to deprive itself something that we want, But God honors it with a sin and prohibits in the Word of his or committing what we do not want, but is his command). When choosing heaven, we save and bring faith, we prefer the earthly it harvest and ultimately we can lose, speaking by the biblical language "to suffer shipwreck in faith." Of course, everyone who has long had a long time in the church, there is experience and the right choice, when we brought victims, pleasing to God and wrong when they were going on our flesh and did what then they repent. That's what I would like to put in front of us as a question - is it today for us the subject of our concern or we treat it how to do something for anything like that? Yes, we believe in Christ, otherwise we would not be here, but how hard is our faith? How far are we ready to go, what price are ready to pay for our Christianity? These questions can be better understood if you compare our faith with physical health. While we do not experience the loads, we may seem that we are completely healthy and full of strength. But when we went hiking, then after a few kilometers around the crossed terrain with a heavy backpack behind the shoulders, we no longer feel like strong and healthy! The only difference is that in the campaign we go voluntarily, and the trials of faith come to us when we do not expect them. Therefore, ap. Paul and writes to us: Test yourself, whether you are true; Explore ourselves. Or you do not know yourself that Jesus Christ is in you? Unless you do something that should be. 2 Cor. 13: 5. If a person knows that in the spring he will have a campaign, he will not be the whole winter "lying on the oven", no, he will be prepared, will train his body to walk to the right place in a hike, and not fall from fatigue in the middle of the road! How much we, Christians, are careless, if we start to believe that our faith will not be inspected! Scripture directly tells us the opposite: for no one can put another base, except for the laid, which is Jesus Christ. Does anyone build on this basis of gold, silver, precious stones, wood, hay, straw, everyone will be discovered; For the day will show, because it opens on fire, and the fire will experience the case of everyone, what it is. Who has the case he built, will get a reward. And who has been burning, he will suffer damage; However, he himself will be saved, but as it were from the fire. 1 Cor. 3: 11-15. Paul describes here the quality of our faith using different natural materials and will restore the AP. Peter: Oven Rejoice, the squabs are now a little, if necessary, from various temptations, in order to have experienced faith, your faith turned out to be more precious, although the fire of gold experienced, praise and honor and glory in the phenomenon of Jesus Christ. 1 Pet. 1: 6-7. Agree, we are infrequently wondering: what is my faith? It is straw, wooden, stone, silver or golden? But it is better to think about it, and if the faith is wooden, then pray that she would become stone, if a stone, then pray that I would become silver! The Bible says that the Lord leads us "from faith in faith" (Rome. 1:17). He grows us in faith, because we are overcome by faith all the obstacles on the path of salvation of the soul. But I put it again as a question: and we ourselves - have the desire to move from one level of faith to another? Is faith for us to reflement, research and care? Do we store her or mindlessly? At least we notice when we do in faith, and when do you act contrary to it? In the church, someone always believes for us and for someone's faith we come to God. But also always comes when we should "break? Смотрите также: | |