В начале XX века произошло важнейшее события "открытие иконы". "Черные доски" были очищены и современности открылась вся глубина, красота и "странность" древней иконы. В деле осмысления этого открытия сыграла ключевую роль русская философия. Первой ласточкой этого дела и явились работы князя Евгения Николаевича Трубецкого. Икона, в первые, после иконоборческих споров и фактически полного забвения смысла иконы в Новое Время подверглась философской интерпретации. Книгу составили очерки: "Умозрение в красках", "Два мира в древнерусской иконописи" и "Россия в её иконе". "Умозрение в красках" занимает центральное положение: икона не как "картинка" или иллюстрация, а как смысл.
Содержание:
1. Предисловие
2. Умозрение в красках
3. Два мира в древнерусской иконописи
4. Россия в её иконе
At the beginning of the XX century was an important event & quot; discovery icons & quot ;. & quot; black board & quot; were cleaned and modernity opened the depth , beauty and & quot; strange & quot; ancient icons. In the case of interpretation of this discovery has played a key role Russian philosophy . The first sign of the case and was the work of Prince Eugene N. Trubetskoy. The icon in the first , after the iconoclastic controversy and actually complete oblivion meaning of the icon in the New Time has undergone a philosophical interpretation. Book made essays : & quot; Speculation in paints & quot ;, & quot; Two worlds in ancient iconography & quot; and & quot; in its Russian icon & quot ;. & quot; Speculation in paints & quot; occupies a central position : the icon is not as & quot; picture & quot; or illustration , as well as meaning.
Table Of Contents:
1. Foreword
2. Speculation in colors
3. Two of the world in ancient iconography
4. Russia in its icon