• За разликите между чатенето и говоренето.
Откриваме ги най-вече, когато се опитаме да завържем разговор с представител на „електронното” поколение или се заслушаме в речта на най-младите. Освен че ще чуем думи, които нищо не ни говорят, ще установим, че потокът на речта е накъсан и нелогичен от гледна точка на книжовната реч. Може ли да се говори за дълбоки промени в речта на младите под влияние на електронната комуникация питам докторантите в Катедрата по реторика на СУ Десислава Стоичкова, Ростислав Давидов и Силвия Димитрова.
• Езикови справки по радиото - „80-годишнината” или „80-ата годишнина”.
• Забравете тази дума - от коя особено дразнеща дума или израз можем да се лишим и с какво да я заменим - предлагате вие, уважаеми слушатели.
• Всичко за образованието - да се научим да мислим.
• Для различий между чатом и говорить.
Мы находим их в основном, когда мы пытаемся разговаривать с представителем «электронного» поколения или слушания самой молодой речи. Кроме того, мы услышим слова, которые не разговаривают с нами, мы обнаружим, что поток речи разрывается и нелогично с точки зрения литературной речи. Можете ли вы поговорить о глубоких изменениях в выступлении молодых людей под влиянием электронного общения. Спросите студентов докторов на кафедре риторики Университета Софии Десиславы Стечкова, Ростислава Давидова и Сильвии Димитрова.
• Языковые отчеты о радио - «80-летие» или «80-летний юбилей».
• Забудьте это слово - от которого особенно раздражающее слово или выражение, мы можем лишить и что заменить его - вы предлагаете вам, дорогие слушатели.
• Все о образовании - научиться думать.