Verdi 200: Verdi the Opera Director - the Composer's Other Artistic Side Duration: 45 minutes First broadcast: Saturday 12 October 2013 Verdi 200 Throughout his career of nearly 30 operas, Giuseppe Verdi developed an interest in the genre well beyond the world of sound to encompass other aspects of the spectacle on stage. That he was able to take control of the latter as he gained fame and strengthened his position around Europe remains a relatively unknown and obscure side of his artistic life - until now. With the help of valuable archive material and visiting opera houses and institutions in Milan, Venice and Parma - key places for Verdi - opera scholar Susan Rutherford explains how he brought things full circle, completing the journey from composer to 'director', a role he was crucial to develop in 19th-century Italy. This documentary shows how he intervened in the making of staging designs, the latest scenic effects, and - not least - the acting and delivery techniques of his singers as he aimed towards the perfect fusion between music and drama. His role of 'director' was particularly prominent, this programme shows, in his last three works: Aida, Otello and Falstaff. With contributions from, among others, singer Placido Domingo, opera director Graham Vick, the Superintendent of Venice's La Fenice Theatre Cristiano Chiarot, and the director of the Istituto Nazionale di Studi Verdiani in Parma, Emilio Sala. 2013-10-12 Verdi 200: Verdi оперы Режиссер - Другой художественной стороны композитора Продолжительность: 45 минут Первый эфир: суббота 12 октября 2013 Verdi 200 На протяжении всей своей карьеры почти 30 опер Джузеппе Верди появился интерес к жанру далеко за пределами мира звука, чтобы охватить другие аспекты зрелища на сцене. То, что он был в состоянии взять под контроль последний, как он получил известность и укрепил свои позиции по всей Европе остается относительно неизвестной и неясное сторону его творческой жизни - до сих пор. С помощью ценного архивного материала и посещение оперных театров и учреждений в Милане, Венеции и Парма - ключевые места для Верди - опера ученый Сьюзан Rutherford объясняет, как он принес вещи полный круг, завершив путь от композитора к "режиссера", роль, которую он имеет решающее значение для развития в 19 веке в Италии. Этот документальный фильм показывает, как он вмешался в создании постановочных конструкций, последние живописные эффекты, и - не в последнюю очередь - методы действия и передачей своих певцов, как он направлен в сторону совершенного слияния между музыки и драмы. Его роль «режиссера» был особенно заметным, эта программа показывает, в своих трех последних работах: Aida, Отелло и Фальстафа. При участии, в частности, певец Пласидо Доминго, оперный режиссер Грэм Вик, попечитель театра Ла Фениче Cristiano Chiarot Венеции, а также директор Istituto Nazionale ди Studi Verdiani в Парме, Эмилио Сала. 2013-10-12 | |