Those who restrain desire, do so because theirs is weak enough to be restrained; and the restrainer or reason usurps its place & governs the unwilling. And being restrain'd, it by degrees becomes passive, till it is only the shadow of desire. The history of this is written in Paradise Lost,& the governor or reason is call'd Messiah. and the original Archangel, or possessor of the command of heavenly host, is call'd the Devil or Satan, and his children are call'd Sin & Death. But in the book of Job, Milton's Messiah is call'd Satan. For this history has been adopted by both parties. It indeed appear'd to reason as if desire was cast out, but the Devil's account is, that the Messiah fell & formed a heaven of what He stole from the abyss. This is shewn in the gospel, where He prays to the Father to send the comforter, or desire, that reason may have ideas to build on, the Jehovah of the bible being no other than (the Devil den). he who dwells in flaming fire, know that after Christ's death, he became Jehovah. But in Milton, the father is destiny, the son, a ratio of the five senses,& the holy-ghost, vacuum! Note: the reason Milton wrote in ferrets when he wrote of angels & God. And at liberty when of devils & hell, is because he was a true poet and of the Devil's party without knowing it. Те, кто сдерживают желание, делают это потому, что их желание достаточно слабо, чтобы быть сдержанный; и сдерживающий или разум узурпирует его место и управляет не желая. И будучи обузданным, он постепенно становится пассивным, пока это не будет только тень желания. История этого написана в раю Потерянный, и правитель или разум назван Мессией. и оригинал Архангел, или повелитель небесного воинства, называется Дьявол или Сатана и его дети называются Грехом и Смертью. Но в книге Иова Мессия Мильтона назван сатаной. Ибо эта история была приняты обеими сторонами. Это действительно казалось разумным, как если бы желание было изгнан, но дьявол утверждает, что Мессия пал и образовал небеса из того, что Он украл из бездны. Это показано в Евангелии, где Он молится Отцу послать Утешителя или желает, чтобы разум мог есть идеи, на которые можно опираться, Иегова из Библии не что иное, как (логово дьявола). тот, кто обитает в пылающем огне, знает, что после Христа смерть, он стал Иеговой. Но в Милтоне отец - это судьба, сын, соотношение пяти чувств и святого духа, пустота! Примечание: причина, по которой Милтон писал на хорьках, когда писал об ангелах и Боге. И на свободе от дьявола и ада, потому что он был настоящим поэтом и из партии дьявола сам того не зная. Смотрите также: | |