Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields Nothing is real, and nothing to get hung about Strawberry Fields forever
Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see It's getting hard to be someone but it all works out It doesn't matter much to me
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields Nothing is real, and nothing to get hung about Strawberry Fields forever
No one I think, is in my tree, I mean it must be high or low That is I think you can't, tune in but it's all right That is I think it's not too bad
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields Nothing is real, and nothing to get hung about Strawberry Fields forever
Always know, sometimes, think it's me, but you know I know when it's a dream That is I think I know, ah yes, but it's all wrong That is I think I disagree
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields Nothing is real, and nothing to get hung about Strawberry Fields forever Strawberry Fields forever Strawberry Fields forever
Let me take you down, 'Cause I'm going, to, Strawberry Fields, Nothing is real
Strawberry Field was the name of a Salvation Army children's home just around the corner from Lennon's childhood home in Woolton, a suburb of Liverpool.[9] Lennon and his childhood friends Pete Shotton, Nigel Walley, and Ivan Vaughan used to play in the wooded garden behind the home.[10][11] One of Lennon's childhood treats was the garden party held each summer in Calderstones Park, near the home, where a Salvation Army band played.[12] Lennon's aunt Mimi Smith recalled: "As soon as we could hear the Salvation Army band starting, John would jump up and down shouting, 'Mimi, come on. We're going to be late.'"[11][13]
Lennon's "Strawberry Fields Forever" and McCartney's "Penny Lane" shared the theme of nostalgia for their early years in Liverpool. Although both referred to actual locations, the two songs also had strong surrealistic and psychedelic overtones.[14] Producer George Martin said that when he first heard "Strawberry Fields Forever", he thought it conjured up a "hazy, impressionistic dreamworld".[15] Позволь мне забрать тебя, потому что я собираюсь, Строберри Филдс Ничто не реально, и не за что зацикливаться Земляничные поля навсегда
Жить легко с закрытыми глазами, неправильно понимая все, что ты видишь Трудно быть кем-то, но все получается Это не имеет большого значения для меня
Позволь мне забрать тебя, потому что я собираюсь, Строберри Филдс Ничто не реально, и не за что зацикливаться Земляничные поля навсегда
Никто, я думаю, не в моем дереве, я имею в виду, что оно должно быть высоким или низким То есть я думаю, что вы не можете, настроиться, но все в порядке То есть я думаю это не так уж плохо
Позволь мне забрать тебя, потому что я собираюсь, Строберри Филдс Ничто не реально, и не за что зацикливаться Земляничные поля навсегда
Всегда знаешь, иногда думай, что это я, но знаешь, я знаю, когда это сон То есть я думаю, что знаю, ах да, но это все неправильно То есть я думаю, что я не согласен
Позволь мне забрать тебя, потому что я собираюсь, Строберри Филдс Ничто не реально, и не за что зацикливаться Земляничные поля навсегда Земляничные поля навсегда Земляничные поля навсегда
Позволь мне тебя убить, Потому что я иду, чтобы, Strawberry Fields, Нет ничего реального
Земляничное поле было названием детского дома Армии Спасения, расположенного прямо за углом от дома детства Леннона в Вултоне, пригороде Ливерпуля. [9] Леннон и его друзья детства Пит Шоттон, Найджел Уолли и Иван Воан играли в лесистом саду за домом. [10] [11] Одним из детских удовольствий Леннона была вечеринка в саду, которая проводилась каждое лето в парке Колдерстоунс, недалеко от дома, где играл оркестр Армии Спасения. [12] Тетя Леннона, Мими Смит, вспоминала: «Как только мы слышали, как начинается группа Армии Спасения, Джон подпрыгивал вверх и вниз, крича:« Мими, давай. Мы опоздаем ». [11] [13]
«Strawberry Fields Forever» Леннона и «Penny Lane» Маккартни разделили тему ностальгии по их ранним годам в Ливерпуле. Несмотря на то, что оба ссылались на фактические места, две песни также имели сильный сюрреалистический и психоделический подтекст. [14] Продюсер Джордж Мартин сказал, что когда он впервые услышал «Strawberry Fields Forever», он подумал, что это вызвало «туманный импрессионистический мир грез» [15]. Смотрите также: | |