The Fred Hersch Trio 2016 Sunday Night At The Vanguard Label: Palmetto Records Format: CD, Album Country: US Released: August 19, 2016 Genre: Jazz Style: Modern Jazz 1. A Cockeyed Optimist 2. Serpentine 3. The Optimum Thing 4. Calligram 5. Blackwing Palomino 6. For No One 7. Everybody's Song But My Own 8. The Peacocks 9. We See 10. Solo Encore: Valentine Personnel: Fred Hersch: piano; John Hebert: bass; Eric McPherson: drums.
Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard Mark Corroto By MARK CORROTO July 18, 2016 Fred Hersch Trio: Sunday Night At The Vanguard The thing about a Fred Hersch Trio recording, is that it's like a family meal at your favorite restaurant. While the kids want to start with dessert first, you may want them to enjoy the appetizers and settle in for a delicious meal before the sweets. With Hersch's trio, the last course is almost always a Thelonious Monk composition. But we are getting ahead of ourselves.
The favorite restaurant here is New York's Village Vanguard, the incomparable club venue. Hersch's piano has been heard there since the 1970s, and beginning in 1996 as a leader and solo performer. It is, perhaps, his trio work that will be his legacy to the jazz pantheon. He has had some impressive trios, including Marc Johnson & Joey Baron and Drew Gress & Nasheet Waits. His current trio of bassist John Hébert and Eric McPherson has had an exceptional partnership for the past seven years. They have produced the critically acclaimed Palmetto Records studio albums Whirl (2010) and Floating (2014), and the two disc Alive At the Vanguard (2012).
The natural link for listeners is to Bill Evans' trio recordings at the Vanguard. But as the Monk music Hersch performs will never be mistaken for that of Thelonious, he will never be characterized as an Evans impersonator. He is Hersch. A combination of fearless determination and sensitive interpretation.
This Sunday evening in March 2016, the trio opened with the Rodgers and Hammerstein song from South Pacific, "A Cockeyed Optimist." Hersch, Hébert, and McPherson make the melody flow with an effortless simplicity that belies the complexity of what they execute. Such virtuosity is a credit to the three-way conversation this trio possesses. McPherson's cymbal work on "Serpentine" is that of a colorist, tinting the background for Hersch and setting up Hébert for his most eloquent solo. Only a special trio could so deftly deal out the time-shifting bebop of "The Optimum Thing," the hesitant blues of "Calligram," and a re-imagining of the Lennon and McCartney tune "For No One," that brings home the meaning of the lyrics.
Before dessert, the highlight of the night might be Jimmy Rowles classic "The Peacocks." Hersch draws out the melancholy of the song to a greater extent than Dexter Gordon did in the film Round Midnight. Like a great vocalist, Hersch magnifies a composition with his approach, parsing the pieces with a tenacious restraint.
The trio finishes with Thelonious' "Wee See." The three play with the time signature, freeing the piece from the obvious Monk references without blemishing the composition. Hersch returns to play a brief solo encore "Valentine," his own invention. The lingering notes give you pause, as when the tables are cleared from your favorite eatery, and you know you've just experienced something special.
Track Listing: A Cockeyed Optimist; Serpentine; The Optimum Thing; Calligram; Blackwing Palomino; For No One; Everybody’s Song But My Own; The Peacocks; We See; Solo Encore: Valentine.
Personnel: Fred Hersch: piano; John Hébert: bass; Eric McPherson: drums.
Year Released: 2016 | Record Label: Palmetto Records | Style: Modern Jazz The Fred Hersch Trio 2016 Воскресенье вечером на авангарде Этикетка: Palmetto Records Формат: CD, альбом Страна: США Выпущено: 19 августа 2016 Жанр: Джаз Стиль: современный джаз 1. Оптимист с коком 2. серпантин 3. Оптимальная вещь 4. COLIGRAM. 5. Blackwing Palomino 6. Никто 7. Каждая песня, но моя собственная 8. Павлины 9. Мы видим 10. Соло бис: Валентина Персонал: Фред Херш: Фортепиано; Джон Хеберт: Бас; Эрик МакФерсон: Барабаны.
Фред Херш Трио: Воскресная ночь на авангарде Марк Corroto от Mark Corroto 18 июля 2016 г. Фред Херш Трио: Воскресная вечером в авангарде вещь о тренировке TRIO Fred Hersch, это то, что это как семейная еда в вашем любимом ресторане. Хотя дети хотят сначала начать с десерта, вы можете захотеть, чтобы они наслаждались закусками и оседают для вкусной еды перед сладостями. С трио Герш, последний курс почти всегда является промежуточным составом монаха. Но мы опережаем себя.
Любимый ресторан здесь - деревня Нью-Йорка Авангард, несравненное клубное место. Фортепиано Герш слышал там с 1970-х годов и начала в 1996 году в качестве лидера и сольного исполнителя. Это, возможно, его трио работа, которая будет его наследием для джазового пантеона. У него были некоторые впечатляющие трио, в том числе Marc Johnson & Joey Baron, а Draw Gress & Nasheet ждет. Его нынешние трио басистов Джон Херт и Эрик МакФерсон имели исключительное партнерство в течение последних семи лет. Они создали критически известные альбомы StameTo Records Palmetto Whirl (2010) и плавающие (2014), а два диска живы на Vanguard (2012).
Натуральная ссылка для слушателей состоит в том, чтобы записаться на трио записи Evans 'на авангарде. Но, когда Monk Music Hersch выступает никогда не ошибаться за то, что из Thelonious он никогда не будет охарактеризовать как желива Эванса. Он Герш. Сочетание бесстрашной решимости и чувствительной интерпретации.
В этом воскресенье вечером в марте 2016 года Trio открылся с роджерами и песней Hammerstein от South Pacific, «Оптимист на коккере». Герш, Херт и МакФерсон делают поток мелодии с легкой простотой, которая теряет сложность того, что они выполняют. Такая виртуозность - это кредит на трехстороннее разговор, этот трио обладает. Оцимбальная работа McPherson на «серпантине» состоит в том, чтобы колоритик, тонируя фон для Герши и настраивая Херт для его самого красноречивого соло. Только специальное трио могло настолько расклелино настолько развлекаться по времени, смешающейся по мелочу «оптимальную вещь», нерешительным блюзом «каллиграмма» и повторной воображения леннона и Маккартни мелодии «никому не оно», что приносит домой Значение лирики.
Перед десертм, изюминка ночи может быть Джимми Роулс Классика «Павлины». Герск вытягивает меланхолию песни в большей степени, чем Декстер Гордон в фильме во время полночь. Как и великий вокалист, Герш увеличивает композицию со своим подходом, разбирая кусочки с цепким сдержанностью.
Трио заканчивается с Thelonious '"Wee See." Три игра со временем подписью, освобождая кусок от очевидных ссылок на монаху без размытия композиции. Герш возвращается, чтобы сыграть краткое сольное насадка «Валентина», его собственное изобретение. Замечательные заметки дают вам паузу, так как, когда таблицы очищены от вашей любимой закусочной, и вы знаете, что вы только что испытали что-то особенное.
Список треков: Оптимист на кокки; Серпентин; Оптимальная вещь; Каллиграмма; Blackwing Palomino; Ни для кого; Все песня, но моя собственная; Павлины; Мы видим; Solo Encore: Валентина.
Персонал: Фред Херш: Фортепиано; Джон Херт: Бас; Эрик МакФерсон: Барабаны.
Выпущенный год: 2016 | Рекордная этикетка: Palmetto Records | Стиль: современный джаз | |