Daniel Variations, 2006. Composer's Notes The piece is in four movements using texts from the Biblical book of Daniel for the first and third movements and from the words of Daniel Pearl, the American Jewish reporter, kidnapped and murdered by Islamist extremists in Pakistan in 2002, for the second and fourth movements. The texts/movements are:
I saw a dream.
My name is Daniel Pearl (I'm a Jewish American from Encino, California)
Let the dream fall back on the dreaded
I sure hope Daniel likes my music, when the day is done.
The first text, from the book of Daniel, is spoken by Nebuchadnezzar, king of Babylon (modern day Iraq). He is asking Daniel to interpret his dream of terror. Right now it is unfortunately possible to feel a chill of identification with these words.
The second text was spoken by Daniel Pearl while his captors video taped him. I use only the first five words in the music itself since ‘My name is Daniel Pearl’ is so emblematic of this remarkable person. In Jewish tradition, and in many others, names are indicative of character.
The third text is the Biblical Daniel’s response to Nebuchadnezzar.
The last text is a bit of a surprise and is explained by a friend of Daniel Pearl as follows:
‘Once, during a two-day bike trip up the Potomac River, his friend Tom Jennings asked about his belief in an afterlife. “I don’t know,” Danny replied. “I don’t have answers, mainly just questions.” Then he added: “But I sure hope Gabriel likes my music.”
After Danny died, Tom was going through his friend’s vinyl collection (Dvorak, Liszt, Miles Davis, REM) and stumbled across this album: Stuff Smith and the Onyx Club Orchestra. “Danny loved Stuff Smith – a great jazz violinist,” Tom says. “Here on side A, track 3, I found this: Stuff Smith playing ‘I Hope Gabriel Likes My Music.”
I have not used any of the music or lyrics of the song and have even edited the title. The addition of ‘when the day is done’ is my own. I hope Danny would approve.
Musically, Daniel Variations has two related harmonic ground plans. One for the first and third movements using four minor dominant chords a minor third apart in E mi, G mi, Bb mi and C# mi. The other harmonic plan is for the second and fourth movements using four major dominant chords in the relative major keys, G, Bb, Db and E. This gives a darker chromatic harmony to the first and third movements and a more affirmative harmonic underpinning to the second and fourth. Since Daniel Pearl was not only a reporter, but also played the fiddle - particularly jazz and blue grass - the strings take the lead melodically in the second and fourth movements, sometimes doubled by the two clarinets.
The piece is scored for two sopranos and two tenors with two Bb clarinets, four vibes, bass and kick drum, tam-tam, four pianos and string quartet. It is about 30 minutes in duration and was co-commissioned by the Barbican Centre, London, Carnegie Hall in New York, Cité de la Musique in Paris, Casa de Musica in Porto, Portugal and in memory of Daniel Pearl by an anonymous donor in association with Meet The Composer and the Daniel Pearl Foundation which is dedicated to cross cultural understanding and music.
Steve Reich - 2006 Daniel Вариации, 2006. Заметки композитора Часть находится в четырех частях с использованием текстов из библейской книги Даниила для первого и третьего движений и со слов Дэниэла Перла, Американского еврейского репортера, похищенного и убитого исламскими экстремистами в Пакистане в 2002 году, для второго и четвертого движений , Тексты / движения:
Я видел сон.
Меня зовут Даниэль Перл (я еврейский американец из Энсино, штат Калифорния)
Пусть сон падать обратно на Страшный
Я очень надеюсь, что Дэниел любит мою музыку, когда день делается.
Первый текст из книги Даниила, говорят Навуходоносора, царя Вавилонского (современный Ирак). Он просит Даниила истолковать его сон террора. На данный момент, к сожалению можно почувствовать холод идентификации с этими словами.
Второй текст говорит Дэниел Перл, а его похитители видеопленку его. Я использую только первые пять слов в самой музыке, так как "Меня зовут Даниэль Перл" настолько знаковой этого замечательного человека. В еврейской традиции, и во многих других, имена указывают на характер.
Третий текст является ответом библейского Даниила Навуходоносор.
Последний текст является несколько неожиданным и объясняется другом Дэниела Перла следующим образом:
«Однажды во время поездки на велосипеде двухдневным вверх по реке Потомак, его друг Том Дженнингс спросил о его вере в загробную жизнь. "Я не знаю," ответил Дэнни. "У меня нет ответов, в основном только вопросы". Затем он добавил: ". Но я уверен, надеюсь, что Габриэль любит мою музыку"
После того, как Дэнни умер, Том проходил через виниловую коллекцию своего друга (Dvorak, Листа, Майлз Дэвис, REM) и наткнулся на этот альбом: Материала Smith и Onyx Club Orchestra. "Дэнни любил Материала Смит - большой джазовый скрипач," говорит Том. "Здесь, на стороне А, дорожки 3, я нашел это: Материал Смит играет" Я надеюсь, Габриэль любит My Music ".
Я не использовал любой из музыки или текста песни и даже редактировать название. Добавление ', когда день делается "моя собственная. Я надеюсь, что Дэнни одобрит.
Музыкально, Daniel Вариации имеет две взаимосвязанные гармонические планы земли. Один для первого и третьего движений с использованием четырех небольших доминирующие аккорды несовершеннолетний третий друг от друга ми ми, G ми, Bb ми и C # ми. Другой гармоническая план для второго и четвертого движений с использованием четырех основных доминирующих аккордов в относительных основных клавиш, G, Bb, Db и Е. Это дает более темный хроматическую гармонию первого и третьего движений и более утвердительный гармоническую подоплеку к второй и четвертый. Так как Даниэль Перл был не только репортером, но и играл на скрипке - особенно джаз и синей траве - струны взять на себя ведущую роль мелодически во втором и четвертом движениях, иногда в два раза по два кларнета.
Кусок забил для двух сопрано и двух теноров с двух кларнетов Bb, четыре флюиды, бас и басовый барабан, TAM-TAM, четыре фортепиано и струнного квартета. Это составляет около 30 минут в продолжительности и совместно по заказу Barbican Centre, Лондон, Карнеги-холл в Нью-Йорке, Музыкоград в Париже, Каса-де-Musica в Порту, Португалия и в память Даниэля Перла анонимного донора ассоциация с Meet композитор и Перл Фонд Даниэля, который посвящен межкультурных понимания и музыки.
Steve Reich - 2006 Смотрите также: | |