#8: American English pronunciation of the five long vowel sounds
Learn which sounds are long vowels and how to correctly pronounce them. Transcript
Hi again everyone, it's me, Mandy. Welcome to Settle Learning Academy's eighth American English Pronunciation Podcast. I hope you're enjoying the shows. Today we are going to begin a difficult set of shows about vowel sounds. Actually, today's show isn't that hard, but the next couple of weeks will have harder topics. We talked a little about vowels last week when I introduced the semi-vowels, the w sound and y sound. Speaking of the w sound and y sound, do you remember our practice sentence from that show? "Will you watch TV quietly while I'm working?"
How about the r-controlled vowel practice from the week before? "Learning early in the morning can be fairly hard work."
And before that we had my favorite practice sentence, "I would really like a little red wagon like Laura's." That sentence is also great for practicing the w sound. Just because those episodes are in the past, don't forget about them; it will be very helpful for you to go back to them and practice them once in a while. And, you'll be surprised when they have suddenly become easier.
So, vowels. Our alphabet has five vowels, a, e, i, o, and u. But we have 15 vowel sounds. There are many reasons that vowels are so hard, both to teach about and to learn about. One reason is terminology, vocabulary. I don't teach pronunciation using the International Phonetic Alphabet or symbols of any kind. I do this because dictionaries do not have one standard symbol library that they all use, and because you can't see the symbol I would be talking about. Although, even when teaching in person I use names instead of symbols. Once you know the name of the sound, you know exactly what I am talking about when I say that name. However, just as dictionaries don't use standard symbols, linguists don't use standard names. Can you see the problems arising already?
So the names I have chosen to use for our 15 different vowel sounds come from two places; one is the elementary schools of the United States, and the other is from their spelling. Today I'm only going to talk about one set of vowel sounds; the long vowels. Next week, you guessed it; I'll talk about short vowels.
This vocabulary "long vowel" or "short vowel" comes from elementary school and teaching kids how to read. Those teachers also need to name their sounds, and so the very, very, VERY old terminology of long and short vowels lives on. When I say old, I mean centuries old. The terminology is so old that they no longer correctly describe the sounds. Yet, in all the wisdom of our public schools this terminology is still used very frequently. Basically, 2 to 5 hundred years ago, long vowels sounded differently than they do now. Then a phenomenon called "The Great Vowel Shift" happened, and the pronunciation of each vowel changed. But the vocabulary didn't. So don't let the name of the sound confuse you! Long vowel does NOT mean that it is said for more time! Although, some long vowels are pronounced for longer than their short vowel counterparts.
So, what sounds am I talking about when I say "long vowel"? Well, when we teach kids how to read, we tell them that a long vowel sound says its name, a, e, i, o, or u. So, the long a sound sounds like (long a), as in the word cake c-a-k-e. For our vowel sounds, in addition to having some practice sentences, we will have key words. A key word is the word I will always refer back to when I want to compare sounds. The key word for the long a sound is the word cake. The word cake has three sounds, (k sound, long a, k sound), even though it has four letters. Don't confuse letters with sounds. Do you hear the long a? (long a) cake. If I wanted to get technical with this sound, I would mention that the end of the long a has a very br # 8: Американская Английское произношение пяти длинных гласных звуков
Узнайте, какие звуки долгие гласные и как правильно их произносить. расшифровка
Привет снова все, это я, Мэнди. Добро пожаловать в Settle Learning Академии восьмую американского английского произношения Podcast. Я надеюсь, что вы наслаждаетесь шоу. Сегодня мы собираемся начать сложный набор показывает о гласных звуках. На самом деле, сегодня шоу не так уж трудно, но ближайшая пара недель будет сложнее тема. Мы немного поговорили о гласные на прошлой неделе, когда я представил пол-гласные, ш звук и у звука. Говоря о ш звуке и у звука, вы помните нашу практику фразу из этого шоу? «Будете ли вы смотреть телевизор спокойно, пока я работаю?»
Как насчет г-контролируемых гласного практики от недели до этого? «Обучение рано утром может быть довольно тяжелой работой.»
А до этого у нас была моя любимая практика фразу, «Я бы очень хотел, маленький красный вагон, как Лора.» Это предложение также отлично подходит для практикующих ш звука. Просто потому, что эти эпизоды в прошлом, не забывайте о них; это будет очень полезно для вас, чтобы вернуться к ним и практиковать их один раз в то время. И, вы будете удивлены, когда они вдруг стали легче.
Так, гласные. Наш алфавит имеет пять гласных звуков, а, е, я, о, и и. Но у нас есть 15 гласных звуков. Есть много причин, что гласные так трудно, как для преподавания и узнать. Одной из причин является терминология, лексика. Я не учу язык, используя Международный фонетический алфавит или символы любого рода. Я делаю это потому, что словари не имеют одну стандартную библиотеку символов, что все они используют, и потому, что вы не можете увидеть символ, я бы говорил. Хотя, даже если обучение лично я использую имена вместо символов. После того, как вы знаете имя звука, вы точно знаете, что я говорю, когда я говорю это имя. Однако, так же, как словари не используют стандартные символы, лингвисты не используют стандартные имена. Вы можете увидеть проблемы, возникающие уже?
Поэтому имена я решил использовать для наших 15 различных гласных звуков происходят из двух мест; один начальные школы Соединенных Штатов, а другой от их написания. Сегодня я только буду говорить об одном наборе гласных звуков; длинные гласные. На следующей неделе, как вы уже догадались; Я буду говорить о коротких гласных звуков.
Этот словарь «длинный гласный» или «короткие гласные» происходит от начальной школы и учить детей читать. Эти преподаватели также должны назвать свои звуки, и поэтому очень, очень, очень старой терминологии длинные и короткие гласные живет. Когда я говорю, старый, я имею в виду многовековые. Терминология настолько стара, что они больше не правильно не описывают звуки. Тем не менее, во всей мудрости наших общественных школ эта терминология до сих пор используется очень часто. В основном, от 2 до 5 лет сто назад, длинные гласные звучали иначе, чем они это делают сейчас. Тогда это явление называется «Большой Гласный Shift» произошло, и произношение каждого гласного изменилось. Но словарь не сделал. Так что не позволяйте имя звука сбить вас с толку! Длинные гласные не означает, что он говорит, больше времени! Хотя, некоторые длинные гласные произносятся дольше, чем их короткие гласные аналоги.
Итак, какие звуки я говорю, когда я говорю «длинный гласный»? Ну, когда мы учим детей, как читать, мы говорим им, что длинный гласный звук говорит его название, а, е, я, о, или и. Так, долго звук звучит как (долго), как в слове торт с-а-к-е. Для наших гласных звуков, в дополнении к иметь некоторые практические предложения, мы будем иметь ключевые слова. Ключевое слово слово, которое я всегда буду относиться к тому, когда я хочу, чтобы сравнить звуки. Ключевое слово для длинного звука является слово торт. Слово торт имеет три звука (к звук, долго, к звуку), даже если он имеет четыре буквы. Не следует путать буквы со звуками. Слышите ли вы долго? (Долго) торт. Если бы я хотел, чтобы получить техническую с этим звуком, я хотел бы отметить, что в конце длинного а имеет очень бр Смотрите также: | |