01. On The Real Side 02. Message To Jim Hall 03. Message From Jim Hall 04. Nice Lady 05. A Sound For Sore Ears 06. When A Man Loves A Woman 07. Saving All My Love For You 08. Jive Hoot 09. Haunted Heart 10. Biskit 11. He’s Gone Away
Russell Malone - guitar Rick Germanson - piano Luke Sellick - bass Willie Jones III – drums
HighNote HCD 7287 (US)
Guitarist Russell Malone has always been a highly lyrical, melodic soloist and he spotlights this talent with his 2016 studio effort, All About Melody. Following up his similar small group album, 2015's Love Looks Good on You, All About Melody is a swinging, soulful, laid-back production showcasing Malone's knack for deftly delivered straight-ahead jazz. Joining Malone once again is his longtime working rhythm section of pianist Rick Germanson, bassist Luke Sellick, and drummer Willie Jones III. Together, this quartet makes supple, warm-toned instrumental music in which each player is totally jacked in, intrinsically working to complement the overall happy group vibe. With his big, hollow-body electric guitar, largely unadorned natural tone, and fluid, bop-inflected lines, Malone sounds positively exuberant here. To these ends, he revisits Freddie Hubbard's "On the Real Side," a groove-oriented number he first played on the trumpeter's last studio album. He then continues to pay homage to another of his stylistic inspirations, the late guitarist Jim Hall, with the hushed original "Message to Jim Hall." Poignantly, the track is followed by an actual phone message Hall left for Malone. Elsewhere, Malone keeps things vibrant and romantic with a sweet, unaccompanied take on "When a Man Loves a Woman," and equally amorous, afterglow-illuminated version of "Saving All My Love for You." However, it's not all candlelight and wine. Malone dances through Sonny Rollins' calypso "Nice Lady," and turns up the noise for a frenetic, funky take on Bill Lee's "Biskit." Ultimately, whether he's slipping into an intimate ballad or launching into a swaggering soul-jazz freakout, Malone keeps listeners hanging onto his melodies. 01. Реальная сторона 02. Сообщение Джиму Холлу 03. Сообщение от Джима Холла 04. Милая леди 05. Звук от боли в ушах 06. Когда мужчина любит женщину 07. Спасаю всю свою любовь для тебя 08. Джайв Хут 09. Призрачное сердце 10. Бискит 11. Он ушел
Рассел Мэлоун - гитара Рик Германсон - фортепиано Люк Селлик - бас Вилли Джонс III - ударные
HighNote HCD 7287 (США)
Гитарист Рассел Мэлоун всегда был очень лиричным и мелодичным солистом, и он подчеркивает этот талант в своей студийной работе 2016 года All About Melody. Вслед за его аналогичным альбомом небольшой группы, Love Looks Good on You 2015 года, All About Melody представляет собой волнующую, задушевную и непринужденную постановку, демонстрирующую умение Мэлоуна ловко исполнять прямой джаз. К Мэлоуну снова присоединяется его давняя ритм-секция в составе пианиста Рика Германсона, басиста Люка Селлика и барабанщика Уилли Джонса III. Вместе этот квартет создает гибкую инструментальную музыку в теплых тонах, в которой каждый игрок полностью задействован, внутренне работая, чтобы дополнить общую атмосферу счастья в группе. С его большой электрогитарой с полым корпусом, в основном безукрашенным естественным тоном и плавными линиями с нотками бопа, Мэлоун звучит здесь позитивно. С этой целью он пересматривает "On the Real Side" Фредди Хаббарда, номер, ориентированный на грув, который он впервые сыграл на последнем студийном альбоме трубачей. Затем он продолжает отдавать дань уважения другому своему стилистическому вдохновителю, покойному гитаристу Джиму Холлу, с безмолвным оригиналом «Message to Jim Hall». Примечательно, что за треком следует настоящее телефонное сообщение, которое Холл оставил Мэлоуну. В другом месте Мэлоун сохраняет живость и романтичность с помощью милой, несопровождаемой интерпретации «Когда мужчина любит женщину» и столь же влюбчивой версии «Спасая всю мою любовь для тебя», освещенной послесвечениями. Однако дело не только в свечах и вине. Мэлоун танцует под калипсо "Nice Lady" Сонни Роллинза и прибавляет шум для лихорадочного, фанкового исполнения "Biskit" Билла Ли. В конце концов, погружается ли он в интимную балладу или впадает в чванливую страсть к соул-джазу, Малоун заставляет слушателей цепляться за свои мелодии. | |