1–8. Вступление - приветствие. Часть 1: 1. Партнёры разворачиваются по линии танца и с внешних ног вальсовый променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие"). 2. Променад по л. т., с доворотом друг к другу, и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие"). 3–4. Партнёры разворачиваются по л. т., променад вперед, выводя соединенные руки перед собой, кавалер поднимает руку дамы и она проворачивается под рукой, через правое плечо. 5. Променад по л. т., с доворотом друг к другу и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие"). 6. Партнёры разворачиваются по л. т. и с внешних ног променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие"). Кавалер берет левой рукой правую руку дамы. 7–8. С небольшим продвижением кавалер левой рукой за правую руку дамы, вращает её против часовой стрелки и разворачивается по л. т. В конце кавалер и дама стоят плечом к плечу, внешние руки соединены арочкой над головами, кавалер правой рукой обнимает талию дамы и держит ее левую руку (левая рука дамы лежит на талии) (положение "Вертушка"). Часть 2: 1–4. Променад по л. т. 5–6. Пара поворачивается против ч. с. на 180° ("Петелька"). 7–8. Дама возвращается на своё место, с проворотом вправо, кавалер - на свое место. В конце партнёры перехватывают руки накрест, правые руки сверху. Часть 3: 1–2. Кавалер делает маленькие шаги по л. т., в это время дама делает оборот по ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, левые руки сверху. 3–4. Дама делает маленькие шаги по л. т., в это время кавалер делает оборот против ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, правые руки сверху. 5–8. Повторение 1–4. Часть 4: 1. Пара начинает движение в центр круга (кавалер - спиной, дама - лицом), правые руки поднимаются на уровень глаз. 2. Правые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем левые руки выводятся на уровень глаз. 3. Левые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем правые руки соединяются внизу. 4. Левые руки соединяются под правыми. 5–8. Повторение 1–4, с продвижением из центра (кавалер - лицом, дама - спиной). 9–16. Повторение 1–8. Часть 5: 1–4. Соединённые руки, на первый такт, скрещиваются ближе к кавалеру и тот "ныряет" головой в образованное руками дамы, окошко, вращаясь на месте на 360°. После начала оборота кавалером, дама также проворачивается вслед за руками. 5–16. То же самое делает дама. Далее снова кавалер и опять дама. Часть 6: 1–4. Дама вращается по ч. с., с небольшим смещением вправо, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами по л. т. В результате правые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты левые руки. Дама смотрит против л. т., кавалер - по л. т. 5–6. Пара поворачивается по ч. с. на 180°. 7–8. Дама останавливается, а кавалер обходит её ещё на половину круга, на свое место, не отнимая рук. В результате партнеры друг напротив друга, руки соединены (левые сверху). 9–12. Дама вращается против ч. с., с небольшим продвижением влево, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами против л. т. В результате левые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты правые руки. Дама смотрит по л. т., кавалер - против л. т. 13–14. Дама стоит на месте, а кавалер обходит её против ч. с. (за спиной дамы), не разнимая рук. 15–16. Кавалер завершает обход и становится рядом с дамой. Правые руки над правым плечом дамы, левые - внизу, спереди, слева. Часть 7: 1–4. Променад по л. т. 5–8. Пара поворачивается против ч. с. на 360° ("Петелька"). 9–16. Повторение 1–8. В завершении пара разворачивается друг к другу, опускает руки и делает поклон. 1-8. Introduction is a greeting. Part 1: 1. The partners turn around the line of dance and from the outside legs the waltz promenade forward, bringing their joined hands in front of them ("Disclosure"). 2. The boardwalk on l. t., with a dovor to each other, and pulling his hands back (against l. t.) ("Closing"). 3-4. Partners unfold on l. T., the boardwalk forward, bringing out the joined hands in front of him, the gentleman raises the lady’s hand and she turns under her arm, over her right shoulder. 5. The boardwalk on l. t., with a dovor to each other and pulling his hands back (against l. t.) ("Closing"). 6. Partners are deployed on l. t. and from the outer legs promenade forward, bringing out joined hands in front of you ("Disclosure"). The cavalier takes the lady’s right hand with his left hand. 7-8. With slight advancement, the cavalier with his left hand for the lady’s right hand rotates it counterclockwise and turns around on l. t. At the end, the cavalier and the lady stand shoulder to shoulder, the outer arms are connected by an arch above the heads, the cavalier with his right hand hugs the lady’s waist and holds her left hand (the lady’s left hand is on the waist) (“Pinwheel” position). Part 2: 1–4. Boardwalk on l. t 5-6. The pair is turning against h. 180 ° ("Eyelet"). 7-8. The lady returns to her place, turning to the right, the gentleman to her place. In the end, the partners grab their hands crosswise, right hands from above. Part 3: 1-2. The cavalier takes small steps on l. t., at this time the lady makes a revolution by h. under joined hands. Hands of partners do not let go, maintaining contact with the inside of the fingers. At the end of the measure, the arms are crossed, the left arms are on top. 3-4. The lady takes small steps on l. t., at this time the gentleman makes a turn against h. under joined hands. Hands of partners do not let go, maintaining contact with the inside of the fingers. At the end of the measure, arms are crossed, right hands are on top. 5–8. Repetition 1–4. Part 4: 1. The pair begins to move to the center of the circle (gentleman - with his back, lady - face), right hands rise to eye level. 2. The right hands are brought up and, going down, go down a large arc (in a semicircle). Meanwhile, the left hands are brought out to eye level. 3. The left hands are brought up and, descending, go down a large arc (in a semicircle). Meanwhile, the right hands are connected below. 4. The left hands are connected under the right. 5–8. Repetition 1–4, with advancement from the center (gentleman with his face, lady with his back). 9-16. Repetition 1–8. Part 5: 1–4. The joined hands, at the first beat, are crossed closer to the gentleman and he “dives” his head into the lady’s hands formed by a window, rotating 360 ° in place. After the start of the turnover with the gentleman, the lady also turns after her hands. 5-16. The same thing a lady does. Then again the gentleman and again the lady. Part 6: 1–4. The lady spins clockwise, with a slight shift to the right, under her arms, without taking them from the hands of the gentleman - two turns. The cavalier goes sideways in small steps along the l. T. As a result, the right hands create a vertical window through which the left hands are stretched. The lady looks against l. t., cavalier - according to l. t 5-6. The pair turns for hours. 180 °. 7-8. The lady stops, and the gentleman bypasses her for another half circle, to her place, without taking her hands. As a result, partners are opposite each other, hands are connected (left above). 9-12. The lady rotates against the h. S., with a slight advance to the left, under her arms, without taking them from the hands of the gentleman - two turns. The cavalier goes sideways in small steps against l. t. As a result, the left hands create a vertical window through which the right hands are stretched. The lady looks at L. t., cavalier - against l. t 13-14. The lady stands still, and the gentleman bypasses her against h. S. (behind the ladies), without apart hands. 15-16. The cavalier completes the tour and becomes next to the lady. The right hands are over the ladies' right shoulder, the left is lower, front, left. Part 7: 1–4. Boardwalk on l. t 5–8. The pair is turning against h. 360 ° ("Eyelet"). 9-16. Repetition 1–8. At the end, the couple turns to each other, lowers his hands and makes a bow. | |