Frank MARINO & Mahogany Rush
Фрэнк Марино (полное имя - Франческо Антонио Марино (Francesco Antonio Marino)) родился 20 ноября 1954 года в Монреале, Канада. Наполовину итальянец, наполовину араб, Фрэнк был одним из пяти детей в семье и единственным из них, кто получил 7 классов образования. "То был конец 60-х - все увлекались мирным хиппистским движением и были слишком заняты, чтобы учиться. Мы постоянно курили марихуану и слушали Хендрикса, The Doors, The Beatles и другие группы, а также были вовлечены во все эти движения типа "мир и любовь". То было совсем другое время, не то, что сейчас, когда молодые люди смотрят на мир с цинизмом и ненавистью", - вспоминает сам Марино.
Эксперименты с наркотиками, в том числе с LSD, к которому Фрэнк пристрастился в очень нежном возрасте, сильно повлияли на мировосприятие Фрэнка. Однако "путешествия" оказались недолгими - хрупкий юный организм не выдержал нагрузки, и Фрэнк оказался в больнице. "Этот опыт стал основой того, что я делаю в музыке, и название Mahogany Rush ("Наплыв красного дерева") тоже оттуда. Я с его помощью хотел описать те сенсационные ощущения, которые я испытал. Обложки альбомов "Child of the Novelty" и "Strange Universe" - это живописное отражение наших "путешествий", запечатленное художником Айвэном Швартцем".
Как гласит легенда, в одно из своих путешествий Фрэнк Марино осознал, что в него вселился дух Джими Хендрикса, тогда уже покойного. Возможно, вся эта история придумана журналистами (по крайней мере, сам Марино говорит, что сентенции типа "в один прекрасный день Фрэнк очнулся в госпитале, где провел несколько дней в коме, и осознал, что в него вселился Джими Хендрикс" - выдумки прессы), но то, что Фрэнк научился играть на гитаре в больнице, когда проходил курс лечения, и то, что Хендриск повлиял на него в огромной мере - сущая правда. Именно гитара помогла Фрэнку вернуться из его "путешествий" и окончательно прийти в себя. До этого он тоже занимался музыкой - три года играл на барабанах, а о гитаре и не помышлял. Первым дело Фрэнк начал разучивать вещи Хендрикса.
Прошло еще несколько лет, сменилось несколько участников группы Марино (в составе пауэр-трио закрепились басист Пол Харвуд и барабанщик Джим Эйоуб), и группа Mahogany Rush начала свое наступление на мир. Первый альбом "MAXOOM" вышел в 1972-м - Фрэнку тогда только-только исполнилось 18! Марино исполнял как кавер-версии Хендрикса, The Doors, Pink Floyd, Cream, Джонни Уинтера, The Beatles и The Grateful Dead, так и собственные композиции. Его мощная и горячая манера исполнения сразу же привлекли к себе внимание, а концерты трио пользовались бешеным успехом. Два последующих альбома - уже упоминавшиеся "Child of the Novelty" (1974) и "Strange Universe" (1975) - считаются в карьере Mahogany Rush лучшими: в них в большей мере раскрылся исполнительский талант, виртуозное исполнительское мастерство Марино-гитариста, своеобразие его мужественного вокала, полная хард-блюзового драйва игра группы. Не менее интересными оказались и другие работы 70-х: "Mahogany Rush IV" (1976), "World Anthem" (1977), "Live" (1978) и "Tales of the Unexpected" (1979).
С начала 80-х группа стала называться Frank Marino and Mahogany Rush, а после ухода Джима Эйоуба Марино начал записываться просто под своим именем. В 2001 году вышел новый альбом Frank Marino and Mahogany Rush "Eye Of The Storm" (в записи принимали участие Питер Доуз - бас, Дэйв Гуди - ударные и Мик Лэйн - ритм-гитара), в котором, к сожалению, мало что осталось от прежнего стиля Марино и его узнаваемой "энтузиастической" исполнительской манеры.
Трофим Серебряков
PS:
ANGEL
Фрэнку было очень плохо. Что с ним происходило, он совершенно не понимал, поэтому правильнее было бы сказать, что с Фрэнком было плохо. И с Frank MARINO & Mahogany Rush
Frank Marino (full name - Francesco Antonio Marino) was born November 20, 1954 in Montreal, Canada. Half Italian, half Arab, Frank was one of five children in the family and the only one who received 7 classes of education. “It was the end of the 60s - everyone was fond of the peaceful hippistic movement and were too busy to learn. We constantly smoked marijuana and listened to Hendrix, The Doors, The Beatles and other groups, and were also involved in all these movements such as the world love. "It was a completely different time, not like now when young people look at the world with cynicism and hatred," recalls Marino himself.
Drug experiments, including the LSD, which Frank became addicted to at a very tender age, greatly influenced Frank's worldview. However, the "trips" were short-lived - the fragile young organism could not withstand the load, and Frank was in the hospital. "This experience became the basis of what I do in music, and the name Mahogany Rush (" Mahogany influx ") is also from there. I wanted to describe the sensational sensations that I experienced. The covers of the albums" Child of the Novelty "and "The Strange Universe" is a pictorial reflection of our "travels" captured by artist Ivan Schwartz. "
According to legend, in one of his travels, Frank Marino realized that the spirit of Jimi Hendrix, then already deceased, had infused him. Perhaps this whole story was invented by journalists (at least Marino himself says that maxim like "one day Frank woke up in a hospital where he spent several days in a coma and realized that Jimi Hendrix had moved into it" - fiction of the press) , but the fact that Frank learned to play the guitar in the hospital when he was undergoing treatment, and the fact that Hendisk influenced him to a great extent - is true. It was the guitar that helped Frank return from his "travels" and finally come to his senses. Before that, he also studied music - he played drums for three years, but did not even think about the guitar. The first thing Frank began to learn was Hendrix's stuff.
A few more years passed, several members of the Marino band changed (bass player Paul Harwood and drummer Jim Eyoub became entrenched in the power trio), and the Mahogany Rush group launched its offensive on the world. The first album "MAXOOM" was released in 1972 - Frank was only just 18 years old then! Marino performed both cover versions of Hendrix, The Doors, Pink Floyd, Cream, Johnny Winter, The Beatles and The Grateful Dead, as well as his own compositions. His powerful and ardent manner of performance immediately attracted attention, and the concerts of the trio were wildly successful. The two subsequent albums - the already mentioned "Child of the Novelty" (1974) and "Strange Universe" (1975) - are considered the best in Mahogany Rush's career: they revealed a greater talent for performing, the virtuoso mastery of the Marina guitarist, the uniqueness of his courageous vocals, full of hard-blues drive group play. No less interesting were other works of the 70s: "Mahogany Rush IV" (1976), "World Anthem" (1977), "Live" (1978) and "Tales of the Unexpected" (1979).
Since the beginning of the 80s, the group began to be called Frank Marino and Mahogany Rush, and after the departure of Jim Eyoub, Marino began to record simply under his own name. In 2001, Frank Marino and Mahogany Rush released a new album, "Eye Of The Storm" (Peter Dawes - bass, Dave Goody - drums and Mick Lane - a rhythm guitar), in which, unfortunately, little is left of Marino’s previous style and his recognizable “enthusiastic” performing manner.
Trofim Serebryakov
PS:
ANGEL
Frank was very bad. What happened to him, he did not understand at all, so it would be more correct to say that Frank was bad. And with | |