“Everything, except God, has in itself some measure of privation, Thus all individuals may be graded according to the degree To which they are infected with mere potentiality”
Was there not an inconceivable loss of knowledge at Bethlehem? Christ's abasement, His subjecting Himself to the laws of human birth And growth and to the lowliness of fallen human nature... Did the Son remain the transcendent Logos, Is there not a radical and fatal discontinuity between the consciousness? Of the transcendent Logos and the secular Jesus?
Obedience to the point of death, Falling down through increasing Pressure Into the deathlike region Of ooze and slime and decay These are the fruits and symptoms of the abasement of the World, The assumption of humanity and the simultaneous occultation of Divinity
(Immaculata, du wirfst mich in den Moderstaub des Todes)
“And He is before all things, and in Him all things consist” Triune God, Morphed into a Being of apparent theanthropic nature Deprived of the Light of Splendor Dost thou still stand in undiminished Majesty After the exinanition of divine attributes The face of profound fire gone astray, Exhaling austerities in concealed, divine radiance?
Kenosis, O' theory of great peril! Blinded, sanguineous eyes and with a trembling hand, A frail androgynous being holds the perilous doctrinal balance, Robed in a maculated garment spattered with the sordid blood Of the Flagellation, of the lacerations and fierce wounds Carved by royal attributes, of the crimson spurts Dripping without end, As was celebrated the High Mass of the Comforter
Kenosis, O' theory of great peril! Rob God of any attribute and fill the shattering universe With the pestilent scent of putrefaction and the glorious cloud of death, For steadfast, at any cost, He must be Solely the incarnate Word proclaimed by all the prophets and apostles Would have, in dying, an infinite value, Sufficient to atone, by His astonishing work, For the Sins of the world
Res rapta... Res rapienda... Hast thou succumbed to the original malady? “For being empty himself, He giveth empty answers To empty enquirers; for whatever enquiry may be made of Him, He answered according to the emptiness of the man” In visceribus... A willing expiatory Victim, calling constant shame and ignominy upon itself Was thine irretrievable substance still intact in this Sinai of global Penitence, Dost thou remember thine past Theophanies, the burning bush And the Angel of the Lord?
(Et vestitus erat veste aspersa sanguine “Le fond de ma pensée est que dans ce monde en chute toute joie éclate Dans l'ordre naturel et toute douleur dans l'ordre divin”)
“In the next place, it never approached an assembly Of righteous men; but avoideth them, And cleaveth to the doubtful-minded and empty And prophesieth to them in corners, And decieveth them, speaking all things in emptiness to gratify their desire...” Art thou working on collective deliverance? Observe Merkabah, the chariot of the glory of God Adrift and exiled, the Pilgrim of Light, grandiose and weeping Thine aura, compared, is but pale and frail, alike to the one of an ailing child...
Vacillating faith, thine salvific virtue shall fail to make nil A cataclysm of Judgment The suffering of the Just shall be aggravated in grotesque proportions, Pillaged, ravaged, overthrown The realms of warmth and reassurance, of a maternal womb, Shall disappear gradually under the crumbling yoke of Sin and Time... The advent of Plerosis is the destiny of Man and shall shatter up to the Heavens, A savage aperture to the High Mass of the Comforter:
“Therefore, my beloved, as you have always obeyed, Not only in my presence, But so much more now in my absence, Work out your own salvation with fear and trembling...” "Все, кроме Бога, имеет в себе некоторую меру лишений, Таким образом, все люди могут быть дифференцируются в зависимости от степени На что они заражены лишь потенцией "
Не было ли немыслимая потеря знаний в Вифлееме? уничижение Христа, Его подвергая Себя законам человеческого рождения И рост и к смирению падшей человеческой природы ... Разве Сын остается трансцендентной логотипы, Есть не радикальная и фатальная разрыв между сознанием? Трансцендентного Логоса и светского Иисуса?
Послушание в момент смерти, Падение вниз за счет увеличения давление В регионе подобное смерти Из тине и распада Это фрукты и симптомы унижением мира, Предположение о гуманности и одновременное затенение Богословия
(Immaculata, дю wirfst MICH в ден Moderstaub де Тодес)
"И Он есть прежде всего, и в Нем все вещи состоят" Триединый Бог, Morphed в существо очевидного Богочеловеческим природы Лишенные Света Splendor Неужели ты до сих пор стоят в неуменьшенной величества После опустошенность божественных атрибутов Лицо глубокого огня заблудились, Выдыхая аскезы в скрытой, божественным сиянием?
Kenosis, теория O 'большой опасности! Слепые, полнокровная глаза и дрожащей рукой, Хрупкая андрогинный существо имеет рискованный доктринальное баланс, Облаченные в одежде забрызгала покрытый пятнами с противной крови Бичевания, из рваных и жестоких ран Резные королевскими атрибутами, из малинового рывками Капель без конца, Как отмечается высокий массовый Утешителя
Kenosis, теория O 'большой опасности! Роб Бог любого атрибута и заполнить сокрушительную вселенную С ядовитого запахом гниения и славного облака смерти, Для тверды, любой ценой, он должен быть Единственно воплощенное Слово провозглашено всех пророков и апостолов Будет ли иметь в умирающих, бесконечное значение, Достаточно, чтобы искупить, Его удивительной работой, За грехи мира
Res rapta ... Res rapienda ... Разве ты поддался первоначальному недуга? "За то пусто себя, Он дает пустые ответы Для пустых спрашивающих; по какой-либо запрос может быть сделан из Него, Он ответил согласно пустоте человека " В visceribus ... Желающий искупительная Жертва, вызывая постоянный стыд и позор на себя Был твое безвозвратной вещество еще цела в этом Синае глобального Penitence, Помнишь ли ты Твое прошлое Богоявлений, горящего куста И Ангел Господень?
(Et vestitus Erat Весте Aspersa сангвиник "Le любит де ма pensée Est Que данс в.п. Monde ан парашюта Toute éclate радость Dans l'Ordre натюрель и др Toute Douleur Dans l'Ordre Дивин ")
"В следующем месте, он никогда не подходил сборки Праведников; но avoideth них, И прилипла к сомнительный нравом и пусто И пророчествует им по углам, И decieveth их, говоря все вещи в пустоте, чтобы удовлетворить свое желание ... " Искусство ты работал над коллективным избавлении? Соблюдайте MerKaBah, колесница славы Божией Adrift и сослан, Пилигрим Света, грандиозная и плачем Твоя аура, по сравнению, является лишь бледным и хрупким, так к одному из больном ребенка ...
Колеблющаяся вера, твое спасительное добродетель должна не в состоянии сделать ноль Катаклизму Суда Страдания праведники усугубляться в гротескных пропорциях, Разграблены разорен, свергнут Миры тепла и успокоения, из материнской утробе, Должны постепенно исчезают под осыпающейся ярмо греха и времени ... Появление Plerosis это удел человека и должны разрушаться до небес, Дикарь отверстие к мессе Утешителя:
"Итак, возлюбленные мои, как вы всегда были послушны, Не только в моем присутствии, Но гораздо больше сейчас в мое отсутствие, Совершайте свое спасение со страхом и трепетом ... " Смотрите также: | |