Книга написана в форме бесед врача с учителем: С утра до вечера (Режим дня). Ход урока глазами гигиениста. Гигиена приготовления домашних заданий. Научите ребенка отдыхать. Основы рационального питания. Наша классная комната. Растите стройными. Об одной трудновоспитуемой привычке. Как преодолеть двигательный голод. Посильный физический труд посилен для здоровья. Чистота - залог здоровья. Не бояться простуды. Чтобы зубы не болели. Береч глаз как алмаз. Враг номер один. Нужна помощь, и немедленная. Первые признаки и предупреждение инфекционных заболеваний. Если ребенок нездоров (Об особенностях воспитания ослабленных детей). Некоторые вопросы полового воспитания. О дурных привычках. Учитель и медицинский работник. Единство требований (связь с семьей).
В запись входят три первые беседы:
1. С утра до вечера. Режим дня.
2. Ход урока глазами гигиениста.
3. Гигиена приготовления домашних заданий
The book is written in the form of conversations between a doctor and a teacher: From morning to evening (Day regimen). The course of the lesson through the eyes of a hygienist. Homework hygiene. Teach your child to rest. Fundamentals of a balanced diet. Our classroom. Grow lean. About one difficult habit. How to overcome motor hunger. Feasible physical labor is feasible for health. Cleanliness is the key to health. Do not be afraid of a cold. So that your teeth don't hurt. Take care of your eyes like a diamond. Enemy number one. Need help, and immediate. The first signs and prevention of infectious diseases. If the child is unwell (On the features of raising weakened children). Some questions of sex education. About bad habits. Teacher and healthcare professional. Unity of requirements (connection with family).
The recording includes the first three conversations:
1.From morning to evening. Daily regime.
2. The course of the lesson through the eyes of a hygienist.
3. Homework hygiene