Anat Cohen – Poetica (2007 Anzic Records)
Gorgeous, lyrical, world music played on the clarinet accompanied by a rhythm section and a string quartet. Included are beautiful standards from Brazil, Israel, France as well as music by John Coltrane and a few original compositions.
Tracks: 01 - Agade Yapanit (A Japanese Tale) 06:21 02 - Hofim (Beaches) 06:38 03 - The Purple Piece 07:30 04 - Eyn Gedi 07:47 05 - La Chanson des Vieux Amants 04:08 06 - Lonnie's Lament 07:21 07 - Quando Eu Me Chamar Saudade 03:48 08 - La Casa del Llano 08:02 09 - Nigunim 03:01 10 - Cypresses 10:36
Personnel: Anat Cohen – Clarinet Jason Lindner – Piano Omer Avital – Bass Daniel Freedman - Drums (Percussion on Lonnie’s Lament) Gilad – Percussion on Cypresses ** String Quartet on tracks 4,6,9 &10: Antoine Silverman – Violin Belinda Whitney – Violin David Creswell – Viola Danny Miller – Cello
Review: Anat Cohen's Spiraling Modern Jazz Presence (author: ejazznews.com) While at Berklee College, Tel-Aviv reared multi-reed artist Anat Cohen was encouraged to pick up the clarinet by musician/educator Phil Wilson. And from her own words: “I decided to make an album to share some of what I have learned about playing the clarinet in various musical contexts.” With that, Cohen employs a jazz combo and String Quartet for the consummation of this lovely jazz-outing that touches upon multinational folk themes via a quasi, third-stream approach. It’s soft and eloquently expressed amid the strings delicate enhancements and polytonal contrasts. Cohen’s soul-stirring lines on “Hofim (Beaches)” lead a dreamy medium-tempo swing vamp, nicely interleaved by the strings unit. In other areas, Cohen’s music summons Middle Eastern folk and shades of Brazil. And she opens Coltrane’s “Lonnie’s Lament,” with an introspective muse that subsequently cascades into a peppery Latin groove. Then on “Nigunim,” the musicians’ lush overlays, accentuate Cohen’s sweet and sublime phrasings. To that end, “Poetica,” surfaces as a chain of airy themes rooted within a focused, jazz-mindset that is not overly saccharine or watered-down with orchestral innuendos. No doubt, Cohen’s spiraling modern jazz presence should get an added boost with the release of this irrefutably attractive outing. – Glenn Astarita Anat Cohen - Poetica (2007 гг. Анзические записи)
Великолепный, лирический, мировой музыка, сыгравший на кларнете, сопровождающую раздел ритма и струнным квартетом. Включены красивые стандарты из Бразилии, Израиля, Франции, а также музыки John Coltrane и несколько оригинальных композиций.
Треки: 01 - агада япанит (японская сказка) 06:21 02 - Хофим (пляжи) 06:38 03 - фиолетовый кусок 07:30 04 - Eyn Gedi 07:47 05 - La Chanson des vieux Amant 04:08 06 - Lonnie's Locam 07:21 07 - Quando Eu Me Chamar Saudade 03:48 08 - La Casa del llano 08:02 09 - NigUnim 03:01 10 - Кипасы 10:36
Персонал: Анат Коэн - кларнет Джейсон Линнер - фортепиано Omer Avital - Bass Даниэль Фридман - Барабаны (удар по Лонни Лонни) Гилад - перкуссия на кипарисах ** Струнный квартет на треках 4,6,9 и 10: Antoine Silverman - скрипка Белинда Уитни - скрипка Дэвид Creswell - альт Дэнни Миллер - Виолончель
Рассмотрение: Спиральное современное джазовое присутствие Аната Коэна (автор: ejazznews.com) В то время как в колледже Berklee Tel-Aviv воспитывал многогородный артист Anat Cohen, чтобы забрать кларнету музыкантом / педагогом Филом Уилсоном. И из ее собственных слов: «Я решил сделать альбом, чтобы поделиться некоторыми из того, что я узнал о том, чтобы играть в кларнете в различных музыкальных контекстах». С этим Коэн использует джазовую комбинированную и струнный квартет для завершения этого прекрасного джаза, который касается многонациональных народных тем через квази, третий подход. Это мягкий и красноречиво выражен на фоне тонких усовершенствований и политональных контрастов. Линии души Коэна на «Хофим (пляжах)» ведут мечтательный средний темп качели VAMP, красиво переплетенный подразделением струны. В других районах Музыка Коэна вызывает ближневосточный народ и оттенки Бразилии. И она открывает «Лонни Лонни-Лонни», с интроспективной музой, которая впоследствии каскадает в фаршную латинскую паз. Затем на «Нигуним», «Музыканты пышные накладки, подчеркивающие сладкие и возвышенные фразы Коэна. К этому концу, «Poetica», поверхности как цепочка воздушных тем, укоренившихся в целеустремленном, джаз-мышленном настроении, которое не слишком чрезмерно сахарный или поливают с оркестровыми инсудами. Без сомнения, Спиральное современное джазовое присутствие Коэна должно получить дополнительный усиление с выпуском этого нереспоримо привлекательного выхода. - Гленн Астарита | |