T e a c h e r : Good morning, all! Sit down, please! I expect no one is away? M o n i t o r : Nobody is. All are present. Oh, sorry, Ann is not here. Teacher: What's up? Is she ill? M o n i t o r : It's flu with a high temperature. Teacher: That's too bad. Well now. Let's begin. We'll check our homework. Mike, will you take your exercise-book and come to the board? Mike: Shall I write the words in transcription? T e a c h e r : Do. And you, Helen, read Text 7, will you? The others should write down the mistakes if she has any. Do you follow me? Will you read a little louder, please. That'll do. Any mistakes noticed? J u l i a : I believe there's some palatalization in the nouns "family" and "Benny". Teacher: That's it. Please, Helen, pronounce the words. Now it's correct. You must work more. Pronunciation is your weak point, I'm afraid. H e l e n : Shall I read the text again for the next time? T e a c h e r : Yes. Have another try and make your reading more distinct. Now everybody look at the board! M i k e : Shall I read the exercise? T e a c h e r : Of course. (Mike reads). Is everything correct, Pete? P e t e : I think it is. T e a c h e r : Thank you, Mike. Clean the board, please, and go to your seat. (To the monitor). Have we got the headphones ? Monitor: Here they are. T e a c h e r : Fine. Let's listen to the new text. Open your books at page 81. Will you please switch on the cassette-recorder? Thank you. T e cheer: Доброе утро всем! Садитесь, пожалуйста! Я ожидаю, что никого нет? M o n i t o r: Никто не является. Все присутствующие. Ой, прости, Энн здесь нет. Учитель: что случилось? Она больна? М о н и я: это грипп с высокой температурой. Учитель: Это очень плохо. Ну теперь. Давайте начнем. Мы проверим нашу домашнюю работу. Майк, ты возьмешь тетрадь и подойти к доске? Майк: Должен ли я написать слова в транскрипции? T e c h e r: Do. А ты, Хелен, прочитай текст 7, ладно? Остальные должны записать ошибки, если она есть любой. ты следуешь за мной? Будете ли вы читать немного громче, пожалуйста. Это сработает. Любые ошибки замечены? J u l i a: Я верю, что в существительных «семья» и «бенни» есть некоторая палатализация. Учитель: Вот и все. Пожалуйста, Елена, произнеси слова. Теперь это правильно. Вы должны работать больше. Боюсь, произношение - твое слабое место. H e l e n: Должен ли я прочитать текст снова в следующий раз? Т е ч е р ь: Да. Попробуйте еще раз и сделайте ваше чтение более отчетливым. Теперь все смотрят на доска! M i k e: Должен ли я прочитать упражнение? Т е ч е р и е: Конечно. (Майк читает). Все правильно, Пит? Я думаю, что это так. T e cheer: Спасибо, Майк. Очистите доску, пожалуйста, и иди на свое место. (К монитору). Есть ли у нас наушники? Монитор: вот они. Т е ч е р ь: Отлично. Давайте послушаем новый текст. Откройте свои книги на странице 81. Пожалуйста, включите кассетный магнитофон? Спасибо. Смотрите также: | |