Эффект микроафазии возникает в момент смещения, собственно, представлений о том мире, который у нас возникает благодаря традиции и знанию некоторых основ того фонологического ряда, который мы можем воспринимать как язык. Но я имею здесь ввиду не язык как речь, а язык как составляющую совершенно конкретной образной символики погружения, собственно, в мир объектов, в мир – я бы даже отторгнул кантианскую вещь-в-себе, потому что она здесь не играет уже никакой роли, т.е. афазия, т.е. микроафазия, в данном случае мы говорим о микроафазии как об основном проявлении теории квадратуры. Значит, микроафазия возникает в моменты взаимодействия смысловых точек, смысловых отправных точек с проявлениями их во внешней среде, и человек является здесь одним из самых важных звеньев, я бы даже сказал, посредником между возникновением апофатических состояний и афатических условий возникновения речи.
The microphasic effect arises at the moment of a shift, in fact, of ideas about the world that we have due to tradition and knowledge of some of the foundations of the phonological series that we can perceive as a language. But here I mean not language as speech, but language as a component of a completely concrete figurative symbolism of immersion, in fact, in the world of objects, in the world - I would even reject the Kantian thing-in-itself, because it no longer plays any role here, those. aphasia, i.e. microphasia, in this case we are talking about microphasia as the main manifestation of the quadrature theory. This means that microphasia arises at the moments of interaction of semantic points, semantic starting points with their manifestations in the external environment, and a person is here one of the most important links, I would even say, an intermediary between the occurrence of apophatic states and aphatic conditions for the emergence of speech.