Сеченое, сечется / море Чермное, / волнопитаемая же изсушается глубина, / таяжде купно безоружным бывши проходима / и всеоружным гроб. / Песнь же Богокрасная воспевашеся: / славно прославися Христос, Бог наш.
Господь Сый всех, и Зиждитель Бог, / созданное безстрастный обнищав Себе соедини, / и Пасха, за яже хотяше умрети, / Сам, Сый, Себе предпожре: / ядите, вопия, Тело Мое, / и верою утвердитеся.
Провидев пророк / тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: / положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, / Единороднаго бо Сына, Благий, / очищение в мир послал еси.
Союзом любве / связуеми апостоли, / владычествущему всеми себе Христу возложше, / красны ноги очищаху, / благовествующе всем мир.
Бездна последняя грехов обыде мя, / и волнения не ктому терпя, / яко Иона Владыце вопию Ти: / от тли мя возведи.
Отроцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася, / но посреде пламене ввержени, орошаеми пояху: / благословен еси Господи, Боже отец наших.
За законы отеческия / блаженнии в Вавилоне юноши, предбедствующе, / царюющаго оплеваша повеление безумное, / и совокуплени, имже не сваришася огнем, / Державствующему достойную воспеваху песнь: / Господа пойте, дела, / и превозносите во вся веки.
Странствия Владычня, / и безсмертныя Трапезы / на горнем месте высокими умы, / вернии, приидите, насладимся, / возшедша Слова, / от Слова научившеся, Егоже величаем. Cut off, cut off / the Red Sea, / the wave-fed depth is drained, / as well as being passable by an unarmed former / and an unarmed coffin. / The song of the Red One is glorified: / Christ our God is gloriously glorified.
The Lord This One is all, and the Creator God, / created impassive by impoverishing Himself unite, / and Easter, even though you die, / Himself, Syy, Yourself pre-eat: / eat, cries, My Body, / and be established by faith.
Having seen the prophet / Thy mystery untold, Christ, proclaim: / put thou firm love of the fortress, Father Generous, / only begotten Son, Good, / sent purification into the world thou.
By a union of love / bound by the apostles, / Christ who reigns supreme over all of himself, / I will purify the red legs, / peace is gospel to all.
The abyss of the past is the sins of everyday life, and / or enduring unrest for any one, / as Jonah the Lord cry of Ty: / Raise me from the aphids.
The children in Babylon / the cave of the flames are not afraid, / but in the midst of the flames of subjugation, we irrigate the song: / blessed be God, our God our father.
For the laws of the fatherland / blessedness in Babylon, young men who prejudice, / reigning spit on the insane command, / and copulation, not even being burnt with fire, / Keeping a song worthy of praise: / Sing to the Lord, deeds, / and exalt you forever and ever.
The wanderings of the Lord, and / and the Immortal Meals / in a high place with high minds, / faithfulness, come, enjoy, / having risen the Word, / from the Word having learned, We also magnify it. | |