Фуга на имя МАРТА - это типичная романтическая фуга. Ее тема отмечена неожиданными квартовыми скачками в начале и тритоновым ходом, который так любили органные романтики. Начинаясь холодно и школьно, она заканчивается бурным аккордовым развитием с уплотнением фактуры, отходом от строгой полифонии и крещендо с использованием крещендо-педали - вспомогательного устройства, последовательно включающего все регистры органа от нуля до Tutti.
С ней получилось сложнее: ни в каком музыкальном алфавите нет буквы Т!
Тогда я придумал зашифровать ее...триолью, внешне похожей на букву Т в курсивном начертании:
M-A-R-T-H-A
Mi-A-Re-(Tuplet)-H-A
Прелюдия на имя MAX REGER и фуга на имя MARTHA составляют единый цикл - Прелюдию и Фугу Ля-минор.
Fugue in the name of March is a typical romantic fugus. Her topic is marked by unexpected quartic jumps at the beginning and Triton move, which organized the organ romance so much. Starting when it is cold and schoolcho, it ends with a rapid chord development with sealing of invoice, with a waste of strict polyphony and escorto using bassbo-pedals - an auxiliary device that consistently comprising all the registers of the organ from zero to Tutti.
It turned out more difficult with it: in any musical alphabet there is no letter T!
Then I came up with encrypt her ... Treole, externally similar to the letter t in an appropriate style:
M-A-R-T-H-A
MI-A-RE- (TUPLET) -H-A
The prelude in the name of MAX REGER and a fugus in the name of Martha make up a single cycle - the prelude and fugu of La-Minor.