David: This is room two-O-nine (206).
Manager: Yes, how may I help you, sir?
D: I would like another room.
M: Is there a problem?
D: Well, the shower in my room doesn’t work.
M: I’m sorry. I don’t have any other rooms available at the moment. But I will send someone to take a look at your shower.
D: How soon will that be?
M: It might be about an hour.
D: That’s unacceptable. I have an appointment in an hour, and I need to take a shower first.
M: I’m sorry, sir. If I could, I would help you.
D: So, what do you suggest I do?
M: Well, in the meantime, you could enjoy the complimentary breakfast that we’ll send to your room.
D: This will hardly take care of the problem, but thanks. And make sure my shower is fixed as soon as possible.
M: Of course. I’ll continue to look for another room for you as well. And sorry for the inconvenience.
Дэвид: Это номер два-O-девять (206).
Менеджер: Да, как я могу помочь вам, сэр?
D: Я хотел бы другую комнату.
М: Есть ли проблема?
D: Ну, душа в моей комнате не работает.
М: Я сожалею. У меня нет никаких других доступных на данный момент номера. Но я пошлю кого-нибудь взглянуть на ваших душ.
D: Как скоро это будет?
М: Это может быть около часа.
D: Это неприемлемо. У меня назначена встреча в час, и мне нужно, чтобы принять душ.
М: Я прошу прощения, сэр. Если бы я мог, я бы вам помочь.
D: Итак, что же вы предлагаете мне делать?
М: Ну, в то же время, вы можете наслаждаться бесплатный завтрак, который мы отправим в свою комнату.
D: Это вряд ли будет заботиться о проблеме, но спасибо. И убедитесь, что моя душа фиксируется как можно скорее.
М: Конечно. Я буду продолжать искать другую комнату для вас. И извините за неудобства.