Машевский Алексей Геннадьевич - культуролог, поэт, эссеист, литературный критик. По основному образованию – физик, в 1983 г. окончил Ленинградский электротехнический институт (ЛЭТИ) и семь лет работал в лаборатории Ж.И. Алферова в Физико-техническом институте АН СССР. С 1990 г. работал редактором отдела прозы, поэзии и публицистики в журнале «Искусство Ленинграда» (позже журнал «Арс») до его закрытия. Параллельно с 1991 г. вел литературные курсы в Некрасовском педагогическом колледже №1 и литературную студию при Музее А.С. Пушкина (затем при Музее А.А. Ахматовой в Фонтанном доме, сейчас при Союзе писателей Санкт-Петербурга).
С 1996 года выступает с посвященными литературе и художественной культуре публичными лекциями. В том числе, с уникальным, продолжающимся почти уже 20 лет курсом «История русской поэзии».
С 2001 г. курирует сетевой проект «Folio verso», посвященный анализу тенденций в развитии художественной жизни Санкт-Петербурга, а с 2014 года образовательный проект «Нефиктивное образование».
Aleksey Gennadievich Mashevsky - culturologist, poet, essayist, literary critic. His basic education is a physicist; in 1983 he graduated from the Leningrad Electrotechnical Institute (LETI) and worked for seven years in the laboratory of Zh.I. Alferov at the Physico-Technical Institute of the USSR Academy of Sciences. From 1990 he worked as editor of the prose, poetry and journalism department at the Art of Leningrad magazine (later the Ars magazine) until its closure. In parallel, since 1991, he taught literary courses at Nekrasov Pedagogical College No. 1 and a literary studio at the A.S. Pushkin (then at the Museum of A.A. Akhmatova in the Fountain House, now at the Writers' Union of St. Petersburg).
Since 1996 he has been giving public lectures on literature and artistic culture. Including, with the unique course "History of Russian poetry" which has been going on for almost 20 years.
Since 2001, he has supervised the network project "Folio verso", dedicated to the analysis of trends in the development of the artistic life of St. Petersburg, and since 2014, the educational project "Non-fictitious education".