Сто сорок пятый выпуск радиопередачи «Киноведы» никуда не собирается пропадать. Послушайте про «Пропавшего без вести» Коста-Гавраса, великий американский фильм 1982 года. Что даёт опыт просмотра «Пропавшего без вести»? Чем «политическая трилогия» Гавраса отличается от его «трилогии похищения»? Почему Гаврас не снимает документальное кино? Как может история одного человека стать общемировой историей? Что затянуло Гавраса в Америку? На каких условиях он договорился работать над фильмом о семействе Хорман? Мешал ли кто-нибудь Гаврасу снимать этот фильм? Как приняли «Пропавшего без вести»? Как найти своё место в мире гамбургеров? Какова историческая подоплёка фильма? Насколько хорош Джек Леммон? Может ли клоун сыграть трагическую роль? И что говорит Жак Лурселль? Приятного прослушивания!
One hundred forty fifth issue of radio transmits "Kinovady" is not going to disappear. Listen to the "missing" Costa Havraras, the Great American Film of 1982. What gives the experience of watching "missing without"? What is the "political trilogy" of the Having differs from his "kidnapping trilogy"? Why does Gavras not shoot a documentary movie? How can the story of one person become a global history? What did the Haves tightened to America? Under what conditions did he agree to work on a film about the Herman family? Did anyone having to shoot this film? How did they accept the "missing"? How to find your place in the world of hamburgers? What is the historic film population? How good is Jack Lemmon? Can a clown play a tragic role? And what says Jacques Lurcell? Enjoy listening!